Jan Lindgren
08-02-2008, 17:56
Hej!
I dag fick jag den förfärliga katalogen från Timber Press. Det finns så många växtböcker jag vill ha. Problemet är utrymme och pengar. Det finns dock ett måste. I juni kommer en ny bok av bla Magnus Liden och Henrik Zetterlund: Bleeding Hearts, Corydalis; and their Relatives. Den låter lovande. Gardening with Hardy Heathers verkar passa mig som gillar surjord alltför bra. Kommer i augusti. Som vanligt blir jag nog ruinerad i år också.
MVH
Jan Lindgren
Gunilla T
08-02-2008, 18:25
Hej Jan!
Du får väl börja ta betalt för din gedigna kunskap om surjordsväxter. Dina kurser som du pratade om här - du tar väl betalt för det du lär ut?
Vi är nog många som gärna betalar en slant för det du har att lära ut.
Själv vill jag ha dendär boken om Rhododendron, skriven av en dansk författare (glömt namnet) men den finns ingenstans - slut på förlaget också.
Gunilla T
08-02-2008, 19:02
Jan,
har du aldrig funderat på att själv skriva en bok om t.ex. surjordsväxter?
rahmat2
08-02-2008, 19:12
Hej, Jan!
Är nollställd på odling. Det enda gjort är att satt några frukt kärnor som hunnit att bli fruktträd. Med valde svara dig för du skriver både formellt och nära till hjärtat på samma gång. Alltid lika kul att läsa dig.
Bästa hälsningar
Rahmat
Jan Lindgren
08-02-2008, 19:49
Hej Gunilla!
Köp inte den danska rhododendronboken. De är inte särskilt bra. Köp istället Hachmanns katalog. Den är utmärkt, men du blir sugen. Man tar inte betalt för att berätta om sin hobby!!! Det är bara skojigt.
MVH
Jan Lindgren
lappa71
08-02-2008, 21:21
Hej Gunilla!
Köp gärna de danska böckerna. De ger inspiration, kunskap och lust till dessa vackra buskar! Hackmans katalog ger köpbegär av stort mått. Sen får man allt ta härdighets angivelser med en eller två nypor salt. Där lär oss Skjöldberg betydligt mera. Har man de båda böckerna så får normalodlaren en bra genomgång av vad som är gångbart/genomförbart hos oss. Dessutom får man på köpet en massa samplanteringsförslag. Kul böcker. I den andra bipackas en CD-skiva med hela den första boken! . Det var Skjöldbergs böcker som(bl.a.) fick mig att besöka Hackmans i höstas och leta efter några speciella plantor......Jaaaa mycken textreklam blev det.......
Kenneth
Gunilla T
08-02-2008, 21:47
Tack, tack, för boktipsen. Om jag måate välja så väljer jag nog...hmmm..båda böckerna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.