Christer i Falköping
Hade lite tur idag när jag kom in på Coop idag. Just när jag passerar grinden in, ställer de fram en vagn med uppstammade azaleor. Vanligtvis tittar jag inte ens på dem, eftersom de brukar vara rejält dyra. Men gissa om jag blir förvånad. De kostade bara 30kr styck! Kunde ju inte motstå. Kunde säkert hittat någon med bättre form, men vad katten, för trettio kronor skall man inte vara kräsen. När jag sedan går till bilen är jag helt i mina egna tankar och märker inte att jag möter någon jag känner. Stirrar antagligen rakt i ansiktet på henne, utan att se. Om du finns här på forumet ber jag om ursäkt!
Christer.

ATT00009.jpg

ATT00027.jpg

Visst är blomman vacker på den rosa?!
Åsa zon 3
Superfina!!! Måste kanske ta en sväng förbi Coop... giggle.gif whist.gif
stennie
Förstår att du inte kunde motstå frestelsen...
inger1
Oj, säger jag bara, vilka azaleor och till vilket pris sen. Tycker själv väldigt mycket om just den växten och har försökt ett antal ggr. att få den att leva vidare och inte bara en säsong. Men nix.
Den klarar sig väl aldrig utomhus i zon 4 året runt?
Må så gott.
Christer i Falköping
Nä, jag tror inte att detta är någon av de hybrider som klarar sig ute i sverige året runt. Fast vem vet med klimatförändringen, om några år kanske. Fast det finns en hel del sorter som kan vara ute upp till zon3. Men då måste man ju veta sortnamnet så att man kan kolla upp det. Skall du få den att trivas inne, måste den stå ljust och svalt över vintern (det finns de som har den kallt och mörkt, men den tappar då bladen och personligen tycker jag det är knepigare. Dessutom skall man alltid plantrera om dem i större kruka med lågpH-jord, eller okalkad torv. Då slipper man vattna den så ofta. Dessutom kan man sätta den i en självvattnande kruka så sköter den vattningen själv så att säga.
Christer.
Eva i Skåne
Vilka fynd Christer!!!

Inte alls avundsjuk.... dunno.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon