Netha
För min del så kommer jag aldrig någonsin att köpa någon av deras produkter. thumbdown.gif

Jokk fällan ... Jokk myren
Tosan
Nja, jag har då aldrig varit med om att det varit så svårt att plocka "lingbera"...
Aqvakul
Desperata att sälja på vilket sätt det vara må, men så desperata... thumbdown.gif thumbdown.gif
rahmat2
En vän spelade in roliga reklam och skickade iväg de för sina nära och kära. Vad kommer han att göra med dessa kan jag inte säga.
niklaswik
Haha den första var nästan i sjukaste laget men den andra var mest bara dålig.

Som sagt, att det skulle vara svårt att plocka lingon.. nja.
Alba
Göra reklam som bygger på att människor skadas thumbdown.gif
Tjejen som sjönk ner i myren kom knappast upp igen. Usch.
Grå
biggrin.gif
Jag tyckte de var skitroliga smile.gif Speciellt fällan. "Oj... hoppsan..!" biggrin.gif
Aqvakul
CITAT (Grå @ 09-02-2008, 09:47) *
biggrin.gif
Jag tyckte de var skitroliga smile.gif Speciellt fällan. "Oj... hoppsan..!" biggrin.gif

Är osäker på om detta är "seriösa" reklamssnuttar eller någon slags parodi. De platsar naturligtvis i rätt humoristiskt sammanhang, men inte annars....
skogstroll
helt oväntat att han skulle få armen avklippt... "aj... aj..." giggle.gif är nog reklam för oss småsjuka
mamamaggan
Jag fick nog uppfattningen att det kunde vara parodi , annars är det väldigt osmakligt.

Gillar inte deras " normala " reklam heller.
Aqvakul
CITAT (mamamaggan @ 09-02-2008, 10:55) *
Jag fick nog uppfattningen att det kunde vara parodi , annars är det väldigt osmakligt.

Gillar inte deras " normala " reklam heller.

vi får hoppas på det....
Netha
CITAT (aq42 @ 09-02-2008, 10:58) *
vi får hoppas på det....

Nej, det är ingen parodi... just nu går den med flickan på myren på tv.

Jokk reklamfilmer
Aqvakul
CITAT (Netha @ 09-02-2008, 11:40) *
Nej, det är ingen parodi... just nu går den med flickan på myren på tv.

Jokk reklamfilmer

sjukt... thumbdown.gif
Tosan
Japp, hon på myren såg jag igår kväll...
Grå
CITAT (aq42 @ 09-02-2008, 10:38) *
Är osäker på om detta är "seriösa" reklamssnuttar eller någon slags parodi. De platsar naturligtvis i rätt humoristiskt sammanhang, men inte annars....

Föredrar faktiskt hellre denna typen av reklam än de menlösa "informations"filmerna om dambindor och hudvårdsteknologi thumbdown.gif

Monthy Python åt folket! smile.gif
Magdis
CITAT (Grå @ 10-02-2008, 10:25) *
Föredrar faktiskt hellre denna typen av reklam än de menlösa "informations"filmerna om dambindor och hudvårdsteknologi thumbdown.gif

Det håller jag med om! smile.gif Det finns inget tristare än sån reklam där nån sitter med stenansikte och på ett fjantigt sätt pratar om produkten....typ Lactal-reklamen.
Hannifer
rotfl.gif Men jösses!
Aqvakul
CITAT (Grå @ 10-02-2008, 10:25) *

Älskar Monty Python och hatar tråkig reklam. men detta är ändå över gränsen....

Det som är sjukt roligt i ett sammanhang, kan bli helt osmakligt i ett annat.... thumbdown.gif
Grå
CITAT (aq42 @ 10-02-2008, 11:05) *
Älskar Monty Python och hatar tråkig reklam. men detta är ändå över gränsen....

Det som är sjukt roligt i ett sammanhang, kan bli helt osmakligt i ett annat.... thumbdown.gif

Nja... kan du komma på något bättre sätt att övertyga folk om att det är bättre och smidigare att köpa färdig lingondricka än att ränna runt ute i tassemarkerna och plocka egna bär? biggrin.gif

Det är nästan aktuellt att göra en liknande reklam med bärplockande kvinnor och nyfikna vargar wink.gif
Aqvakul
CITAT (Grå @ 10-02-2008, 11:28) *
Nja... kan du komma på något bättre sätt att övertyga folk om att det är bättre och smidigare att köpa färdig lingondricka än att ränna runt ute i tassemarkerna och plocka egna bär? biggrin.gif

Det är nästan aktuellt att göra en liknande reklam med bärplockande kvinnor och nyfikna vargar wink.gif

Håller inte med, även om det tilltalar mitt sinne för sjuk humor....

"Motorsågsmssakern" är inte alltid ett bättre väl än "Barnen i bullerbyn", om man kan ta till så hisnande jämförelser.....

Ibland kan det faktiskt bli för mkt....
Grå
CITAT (aq42 @ 10-02-2008, 11:45) *
Håller inte med, även om det tilltalar mitt sinne för sjuk humor....

"Motorsågsmssakern" är inte alltid ett bättre väl än "Barnen i bullerbyn", om man kan ta till så hisnande jämförelser.....

Ibland kan det faktiskt bli för mkt....

Det beror på. Tycker man väldigt illa om ouppfostrade ungar kan även Astrid Lingren vara en plåga. wink.gif
Aqvakul
CITAT (Grå @ 10-02-2008, 11:48) *
Det beror på. Tycker man väldigt illa om ouppfostrade ungar kan även Astrid Lingren vara en plåga. wink.gif

Fast just Bullerbybarna är väl ovanligt "välkammade"...
Pirum
Reklamen har nog en god grundidé, att framställa det som enormt jobbigt att få tag på bären, men (i mina ögon) går de ett steg för långt.
mamamaggan
Tycker att reklamen är fånig och får mig att ana att reklammakarna ser ner på dem som de vill nå med budskapet. Vanligt folk ska inte ränna i skogen för att plocka lingon utan köpa deras dryck i stället. Nej tack!

Har i övrigt smak för sjuk humor men gillar inte det här.

Har varit in på deras sida och talat om vad jag tycker.
Pirum
Hade inte reklamen varit aningen makaber så hade den kunnat vara rätt kul. Jag tycker reklamen om potatischips är jättebra, ni vet den där där en stadsbo tror att det är BLADEN man gör chips av...men så är jag rätt lättroad ibland också smile.gif Hade bärbuskarna istället sprungit iväg över landskapet, eller om bärplockarna hade klättrat upp i höga träd för att plocka bär, och slagit sig lite lätt när de trillat ner, då hade det varit mer komiskt.
Bettson
Jag förstår mycket väl Nethas reaktion, jag tycker fällan är äcklig riktigt äcklig.

Men hade jag haft en släkting som förlorat armen så hade jag förmodligen svimmat varje gång denna sk reklamsnutt kommit upp.
Trots att det är 41 år sedan min bror klippte av sig fingrarna, jag var nio år då, så kan jag känna av chocken än idag när jag blir överaskad av sådana bilder. Jag kan bara föreställa mig hur man känner om man har minnet färksare.

Jag lbir yr bara jag ser bilderna just för att den klipper snabbt.

Nä fy..... riktigt smaklöst tycker jag faktiskt.
Netha
Samtidigt så tycks Jokk tro att tittarna är mer el mindre "knäppa" ...
jag menar ... hur många plockar lingon på blötmyr?
Blomstertanten
CITAT (Netha @ 10-02-2008, 20:33) *
Samtidigt så tycks Jokk tro att tittarna är mer el mindre "knäppa" ...
jag menar ... hur många plockar lingon på blötmyr?

Det ska nog föreställa tranbär
Det är i alla fall tranbärsdryck dom gör reklam för tongue.gif
Netha
CITAT (Blomstertanten @ 10-02-2008, 22:56) *
Det ska nog föreställa tranbär
Det är i alla fall tranbärsdryck dom gör reklam för tongue.gif

Var ser du att det handlar om Tranbär? Jag tycker det ser ut som lingonris och bär. smile.gif

Tittade en gång till på videon .. det är lingon det handlar om. smile.gif

Ser nu att Pejori också sett detsamma.
pejori
CITAT (Netha @ 10-02-2008, 23:05) *
Var ser du att det handlar om Tranbär? Jag tycker det ser ut som lingonris och bär. smile.gif

när jag läste på förpackningen i reklamen stog det "lingon" på den tummenupp.gif
Blomstertanten
CITAT (Netha @ 10-02-2008, 23:05) *

Tittade en gång till på videon .. det är lingon det handlar om. smile.gif

Den med armen är i alla fall tranbär
Netha
CITAT (Blomstertanten @ 10-02-2008, 23:10) *
Den med armen är i alla fall tranbär

Ja det har du rätt i ... Tranbär plockade i lingonris. laugh.gif
Tobb
Den första var ju bara osmaklig och den andra är lite roligare. Men nu kommer de att bli förknippade med avklippta armar tummenupp.gif duh.gif
Blomstertanten
CITAT (Netha @ 10-02-2008, 23:13) *
Ja det har du rätt i ... Tranbär plockade i lingonris. laugh.gif

Det är ju det som är det roliga med denna reklam !
Han plockat tranbär från en lingonplanta och den växer dessutom på helt fel sorts mark.
Medans hon plockar lingon på en blötmyr !
giggle.gif
Piccante
CITAT (Blomstertanten @ 10-02-2008, 23:46) *
Det är ju det som är det roliga med denna reklam !
Han plockat tranbär från en lingonplanta och den växer dessutom på helt fel sorts mark.
Medans hon plockar lingon på en blötmyr !
giggle.gif

Hur många gissar att reklambyrån bakom kampanjen ligger i Stockholm? laugh.gif
Tosan
CITAT (Markus_H @ 11-02-2008, 00:18) *
Hur många gissar att reklambyrån bakom kampanjen ligger i Stockholm? laugh.gif

Sätter ena armen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon