Full version: Hejja Björn
LadyG
"Björn Ulvaeus är för närvarande i full färd med att sälja sin båt med anledning av att den drar för mycket bränsle – planet har han hittills inte nämnt något om.

När Aftonbladet försöker nå Björn Ulvaeus för en kommentar om planet hälsar han genom sin taleskvinna Görel Hanser:

– Björn har för avsikt att sälja planet också, just för att det drar för mycket bränsle."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1800332.ab

Man ser i artikeln att Aftonbladet hade tänkt vinkla på att han är en rik miljöbov, det syns i ingressen som de inte ändrat än.

"Björn Ulvaeus är i full färd med att sälja sin båt.
Motiveringen: ”den drar för mycket diesel.”
Men ännu har han kvar sitt privatplan – som drar 700 liter flygbränsle i timmen."

Här efter skulle väl sågningen börjat, men se det blev inte så mycket med det för Björn var steget före biggrin.gif

Aqvakul
Björn Ulvaeus - en miljövän eller en man med ekonomiska problem? crazy.gif
Henrik_
CITAT (aq42 @ 09-02-2008, 16:14) *
Björn Ulvaeus - en miljövän eller en man med ekonomiska problem? crazy.gif

tummenupp.gif
LadyG
Var det inte han som betalade en massa i skatt, i runda slängar 90 miljoner?
Kan inte tänka mig att han skulle ha ekonomiska problem, såvida inte svenska skattesystemet snott allt.
Aqvakul
CITAT (LadyG @ 09-02-2008, 17:13) *
Var det inte han som betalade en massa i skatt, i runda slängar 90 miljoner?
Kan inte tänka mig att han skulle ha ekonomiska problem, såvida inte svenska skattesystemet snott allt.

Nej, han har nog så han klarar sig.

Att visa miljöintresse genom avstå från flygplan och båt går ju bra för den som är priviligerad nog att äga dessa dyra leksaker....
LadyG
Jo, men tänk om fler resonerade så istället? De med mycket tillgångar kan göra mer helt enkelt, vi andra får göra det vi kan.

Tyvärr är det vanligare att göra tvärt om, de som skulle ha kunnat göra mest gör minst.
Henrik_
Man kan vilja hålla i pengarna även om man har gott om dem.
Han kanske använde båten och planet för lite för att känna att det var motiverat att slänga ut så mycket pengar på dem?

Men visst, det kan ju faktiskt vara så att det hade med miljön att göra.

Själv har jag valt att låta bli att köpa ett jetplan för miljöns skull... yes.gif

CITAT (LadyG @ 09-02-2008, 17:31) *
Jo, men tänk om fler resonerade så istället? De med mycket tillgångar kan göra mer helt enkelt, vi andra får göra det vi kan.

Tyvärr är det vanligare att göra tvärt om, de som skulle ha kunnat göra mest gör minst.

Sant
gammelnalle
Jag förstår inte hur man minskar utsläppet genom att NÅGON ANNAN köper en bensinslukande mojäng- flyg, bil , båt eller moped. ???

Det är ju bara NÅGON ANNAN som spyr ut skiten.

En annan sak är det väl om man kör den avgasalstrande bilen till skrotning och ERSÄTTER DEN med en miljöbil.???

b
Aqvakul
CITAT (gammelnalle @ 09-02-2008, 18:22) *
Jag förstår inte hur man minskar utsläppet genom att NÅGON ANNAN köper en bensinslukande mojäng- flyg, bil , båt eller moped. ???

En annan sak är det väl om man kör den avgasalstrande bilen till skrotning och ERSÄTTER DEN med en miljöbil.???
b

Nog så sant!
Henrik_
CITAT (gammelnalle @ 09-02-2008, 18:22) *

b

Nja.. inte riktigt, för den som köper båten eller vad det nu kan vara skulle nog ändå köpt den från annat håll.
Så om en väljer bort den bensinslukande mojängen så blir det ju en mindre.

Visst skulle man kunna ersätta det med en miljöbil...
LadyG
Såvida det inte är som en del samlare som köper upp saker som kändisar ägt för att skapa sitt privata museum. Sådana prylar används inte, de sätts i monter för beskådning.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon