Discogiraffen
Lite bilder på mina projekt för säsongen! Dock skiljer sig min tidsplan något från min mans (han som ska gräva...). Jag säger: allt nu!!!! Han säger: lite i taget... Jag skulle tro att han vinner till slut...
[attachment=13125:pumpen.JPG] Här ska det bli ett stenparti. Barrväxterna och annat skräp ska bort, så den fina pumpen syns!
[attachment=13126:blivande...rsrabatt.JPG] Här är det tänkt bli en rabatt med mormorsblommor.
[attachment=13127:trädgårdsland.JPG] Här ska det bli ett stort köksland! Sandlådan och gräsmattan (mossmattan) ska bort.
[attachment=13129:tråkrabatten.JPG] Här behöver jag tips: vad kan jag planera för lättskött, sympatisk perenn här? Jag funderar på en plymspiera.

Så där, nu vet ni vad jag ska syssla med i vår och sommar bravo.gif
Monica i Nässjö
Oj, där har du (ni) mycket att bita i. Men fint kommer det nog att bli. Jag funderade lite på entrén, varför inte en liten buske med vackert grenverk, ett prydnasgräs eller något vintergrönt (buxbom kanske?) så det är fint på vintern också. Och komplettera med några riktigt tidiga vårlökar eller en helleborus. Just vid entrén är det extra roligt att få se de tidiga vårtecknen när man går till och från jobbet tycker jag.
lyckero
Håller med Monika att ni har lite att bita i!
Hemlockgranen om det nu är en sådan vid pumpen tycker jag fortfarande ser fin ut.
Man kan ju spara något och eventuellt stamma upp, så blir det lite nytt och lite gammalt...
Vad har du för läge på entrén?
Varför vill du helst ha någon perenn och inte någon liten trevlig buske?
Lyckero
Discogiraffen
En trevlig buske fungerar nog bra! Bara det är fint och lättskött. tummenupp.gif Nu växer det en hosta där som är ganska fin på sommaren.Jag tror att det är västerläge, det är i alla fall ganska soligt och ljust. Det är mycket möjligt att den barrväxten som står bakom pumpen får vara kvar efter lite putsning, som en snygg bakgrund. Mest är det de otäcka låga buskarna som ska väck. Vet ni någon trevlig buske?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon