Full version: Getruta
Jesper1986
För något år sen så beställde jag frön och det var inte getruta. Vissa frön grodde inte. De slängde jag jorden med frön i på ett specielt ställe där jag bruka slänga jord. Nu i år så hadde något grott där nere och jag trodde att det var mitt därför tog jag upp det. Jag visste inte vad det var för något eftersom jag hade slängt många olika frön. Men jag trodde att det var rysk rot. Typ tills en vecka sen den fick blommor. De var ärtlika och då trodde jag att det var lakrisrot. Men där hade jag fel. Jag fick reda på det var getruta en nära släkting till lakrisroten. De var trädgårdsmästare sen så hade de båda lakrisrot och getruta så jag såg det me att det var getruta jag hade. jag fattar inte var fröna kom ifrån antingen skulle det var en granne som har slängt fröna eller så har impecta handels skickat fel frön i fel påse.

Jag undrar bara hur man sköter Getruta????

ha de
Kerstin i Malmö
Mina jag satte från frö i våras (Impecta) har vuxit till sig fint och blommar för fullt. Står soligt i sandjord och verkar trivas med det. Inga konstigheter alltså.

Kerstin
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon