Full version: Ringblommor
Dilara
Hej!
Jag blev totalt förtjust i de låga ringblommorna och kunde inte låta bli att peta ner frön i jorden.
Nu har en massa frön grott och jag använder självklart tillskottsljus.
Jag vet att de kommer att blomma tidigt - under våren - om de nu skulle göra det.
Så min fråga är: kommer dom klara av att blomma under våren?
Ifall det fortfarande skulle vara frostrisk utomhus, skulle dom då klara av att leva ett tag inomhus och blomma?
Kanske ha dom ute på da'n o in me dom på natten.. ?
Ciczi
CITAT (Dilara @ 09-02-2008, 20:38) *
Hej!
Jag blev totalt förtjust i de låga ringblommorna och kunde inte låta bli att peta ner frön i jorden.
Nu har en massa frön grott och jag använder självklart tillskottsljus.
Jag vet att de kommer att blomma tidigt - under våren - om de nu skulle göra det.
Så min fråga är: kommer dom klara av att blomma under våren?
Ifall det fortfarande skulle vara frostrisk utomhus, skulle dom då klara av att leva ett tag inomhus och blomma?
Kanske ha dom ute på da'n o in me dom på natten.. ?

Hej

Du bor i zon 2-3 ser jag. Ringblommorna blommar tidigt under de förutsättningar du har gett dem. Om du vill hindra dem att blomma knipsar du helt sonika av knopparna. Och ja de kommer att blomma under våren. Jo jag tror att de skulle kunna vara inne ett tag och överleva. Annars plantera ut dem och täck med väv om det är frostrisk.
Är det 'Fiesta Gietana' du satt? Har själv sådana och de är söta. smile.gif

Ciczi
Dilara
Tack för svar!
Det är Daisy Citrus mix jag har satt de är oxå jättesöta. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon