Full version: Myggfritt?
snillan
Hej jag söker någon som har erfarenhet av en pryl som Granngården sålde i somras som skall hålla en viss yta myggfri.

De hade olika storlekar beroende på hur stor yta som skulle täckas, tyvärr kan jag inte förklara hur den fungerade , men man ställde den på en plats och då avger den en doft som för människan inte känns men som myggen inte gillar.
Den storlek jag tänkte köpa (den minsta) kostar ca 600 kr och håller en yta på ca 20-40 kvm(minns inte säker) myggfri.

Jag har en sommarstuga vid vattnet och det är så mycket mygg vissa kvällar så hittar jag något som funkar så vore det skönt.

Om ni har andra tips så mottas de tacksamt.

Snillan
messermark
Min bror köpte en sådan till sin sommarstuga och även de har massor med mygg, går inte vara ute på kvällarna... För de så hjälpte manicken, det fanns ifs fortfarande mygg men i sån liten utsträckning att man kunde sitta ute utan att bli uppäten.
snillan
Tack för svaret messermark. Manicken är så pass dyr så det är inte kul att chansa för 6-700 kr, då vill jag veta att det åtminstone ger någon effekt. En kraftig minskning av mygg kan väl räcka, en svensk sommar utan mygg skulle väl inte vara svensk sommar men som sagt uppäten vill vi inte bli.

Snillan
KURT
Är du säker på att den skulle avskräcka myggen???? Granngården säljer ju en sådan här som skall fånga upp myggor, men den är ju avsevärt dyrare!
snillan
Om jag minns rätt ( och minnet när man ligger mitt emellan 40-50 är inte alltid det bästa no.gif ) så skulle den avskräcka men det är mycket möjligt att det är som du säger att den skulle fånga upp ( men då bör behållaren för detta vara STOR.......) . Jag vet att Granngården hade en storlek som skulle hålla både vår och grannens tomt myggfri, i yta, den skulle kosta flera tusen kr. Den jag tänkte köpa var den minsta och den gick på 6-700 kr, den skulle räcka för att hålla udden där vi sitter kvällstid vid vattnet myggfri. Det är väl bara att chansa och köpa manicken och hålla tummarna, vem vet hur vädret blir i sommar, kanske inte ens myggen vill vara ute

Snillan
Aqvakul
en effektiv myggskrämma alt. myggfångare yahoo.gif - det låter för bra för att vara sant... g.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon