Full version: Fågelskola
Marina i Hällekis
Hej!
Många verkar, precis som jag tycka det är kul med fåglar.
Här är en bra sida att lyssna på läten och lite info om de vanliga trädgårdsbesökarna.

Mvh
Marina
GrönAnna
Kanonbra länk Marina, tack!
(Mina katter blev alldeles fascinerade när jag lyssnade mig igenom alla de vanligaste fågelbordsbesökarna biggrin.gif ). Dessutom kändes det som våren klivit in i mitt vardagsrum - trevligt!
Netha
Tackar för länken. smile.gif Brukar ibland med balkongdörren öppen,
spela upp olika läten och ser att det ibland ger frukt.smile.gif

Blåmesen och talgoxen är de som lättast luras till att tro att det är en kompis som sjunger
när det i själva verket är min dators högtalare
Marina i Hällekis
CITAT (GrönAnna @ 10-02-2008, 22:49) *
Kanonbra länk Marina, tack!
(Mina katter blev alldeles fascinerade när jag lyssnade mig igenom alla de vanligaste fågelbordsbesökarna biggrin.gif ). Dessutom kändes det som våren klivit in i mitt vardagsrum - trevligt!

Vår katt har en klätterpall vid fönstret, den hoppar han upp på och tittar ut när jag spelar olika fågelläten, men när jag spelar upp tornseglarens läte tittar han upp i taket giggle.gif , vi har ganska många som flyger över trädgården på sommrarna, så han känner igen lätet och vet vart de brukar vara.
Myosotis
CITAT (Marina i Hällekis @ 14-02-2008, 15:00) *
Vår katt har en klätterpall vid fönstret, den hoppar han upp på och tittar ut när jag spelar olika fågelläten, men när jag spelar upp tornseglarens läte tittar han upp i taket giggle.gif , vi har ganska många som flyger över trädgården på sommrarna, så han känner igen lätet och vet vart de brukar vara.

Vad häftigt! Smart katt!
Krolliljan
tummenupp.gif
Länken ligger nu i mina favoriter.
Fågelvägen
Tack Marina! Längtar efter fåglarna... smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon