jenniepennie
10-02-2008, 20:55
Brukar man kunna göra det på plantskolor? Vill ha fingerborgsblommor och stockrosor, men vill inte vänta tills nästa år på blomningen. Går det att få tag i plantor som redan är ett år? Eller måste man snoka upp nån plantmarknad eller växtbytardag? Har faktiskt köpt frön, men är ju så otålig!
har aldrig sett digitalisplantor, men stockrosplantor absolut hos planthandeln, växtbytardag låter ju som en fullträff, där kan man ju fråga folk om de har hemma om ingen har med sej att byta
Känner du ingen som kan tänkas ha digitalisplantor? Dom är lätta att flytta på och åtminstone jag brukar rensa bort en miljon på vår/sommar.
/Åsa
jenniepennie
11-02-2008, 15:37
CITAT (Gåsis @ 11-02-2008, 09:20)

Känner du ingen som kan tänkas ha digitalisplantor? Dom är lätta att flytta på och åtminstone jag brukar rensa bort en miljon på vår/sommar.
/Åsa
Ojdå, jaha

Det kommer nå't på ett ställe, flera bladrosetter av någonting, på lotten. Jag hoppas det är digitalis, men är inte så haj på att kännan igen olika saker i andra stadier än full blom

. Ska ta ett foto o lägga ut här nå'n gång snart o fråga.
Aqvakul
11-02-2008, 15:44
CITAT (jenniepennie @ 11-02-2008, 15:37)

Ojdå, jaha

Det kommer nå't på ett ställe, flera bladrosetter av någonting, på lotten. Jag hoppas det är digitalis, men är inte så haj på att kännan igen olika saker i andra stadier än full blom

. Ska ta ett foto o lägga ut här nå'n gång snart o fråga.
Digitalisplantor har ett väldigt karaktäristiskt utseende.
Några skapliga bilder, så ska identifieringen inte erbjuda några större utmaningar.
lilla mamma
11-02-2008, 17:57
Vill du digitalis så har jag. Hör av dig framme i april så får jag din adress.
hej
lånar denna tråden.
är det någon som har plantor av digitalis "Rosmari" till övers?
Det brukar finnas att köpa där jag handlar! 29 kr/st vill jag minnas att priset var.
hmmm, zon två, kan vara både väldigt nära o hur långt som helst dit. var handlar du, jag kanske kan be dem skicka till mej?
Viburnum
28-02-2008, 18:19
visst e de underbara! Jag satte i höstas ett stort bestånd vita. Skall bli så kul o se hur det blir när de kommit upp. Blir nog maffigt!
ja men var får jag tag på "rosmari"? ingen som har något tips
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.