Lindbergskan

Ju mer jag kollar på alla rosor så inser jag att jag vill ha så många,
och jag har nog lite utrymme lite varstans i trädgården om jag tänker efter.....

Framsidan huset gränsar tomten till en mindre väg men där är det lite små bergsknallar som sticker upp på några ställen,
sedan är jorddjupet mellan 15-50cm djupt på resten av gräsmattan. Skulle man kunna plantera någon roshäck där?Finns det rosor som klarar det om man täcker dom väl på vintern? Bor i zon 2.
mamamaggan
Vet inte vad som är optimalt men vi har planterat vildrosor där det är berg en bit ner. Vi har grävt så djupt det går , lagt i ny jord, planterat och fyllt på med jord en bit ovanför den övriga marken . Vi har lagt stenar runt om för att jorden ska hålla sig kvar.

Rosorna har väl inte växt så det knakar men de växer.
Bassam
Hej
Jag tycker att rosor behöver bra jord 50cm för att de ska växa bra,
Lycka till, H: Bassam
Tosan
Jag skulle nog göra upphöjda rabatter isf... Rosor får långa rötter.
Anders Roslagen
Pimpinellrosor klarar sig på grundare jord än de flesta andra. Om du kan vattna vid torka och gödsla så borde det kunna gå med sådana.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon