Det kan säkert var lite olika från skola till skola men om du kommer till "min" skola i Enköping så kan jag berätta hur det brukar gå till där!

Vi fick tillgång till en lista över olika företag som tidigare elever varit på, där finns kontaktpersoner, telefonnr och annan information. Vi gick igenom exakt vilka datum vi ska vara ute, när redovisningen ska ske och vad som förväntas av LIA-handledaren och oss själva. På skolans hemsida finns en LIA-handledning som handledaren ska ha och de behöver ingen speciell utbildning. Handledningen och informationen du ger när du ringer räcker, men är viktig.
Det är jättebra att du är på hugget och ute i god tid, men jag undrar om du inte tjänar på att avvakta tills ni börjar utbildningen. Då har du en möjlighet att få ordentligt på fötterna innan du börjar ringa och ger därmed ett säkrare intryck. Men det avgör du givetvis själv!
Jag gjorde min första LIA på Solåkers handelsträdgård i Stallarholmen. Det var KANON! men jag vet att det var fler med mig som var oerhört nöjda med sina LIA-platser.
Vill du veta mer får du gärna messa mig!
Ses vi den 25 feb?