Mia- Maria
13-02-2008, 18:13
Läste inläggen om inneväxthuset DABO och bestämde mig efter några timmars funderande (p.g.a. det höga priset) att ändå satsa på det. Jag hittade inte det på Classicums webbshopp och ringde då dit istället och fick reda på att de var slut och att de inte skulle få hem det igen.Gissa om jag blev besviken!! Nu funderar vi ( jag och min man) på andra alternativ. Eftersom vi bor i lägenhet och jag gärna skulle vilja ha det framme även på hösten och vintern vore det bra om det såg någorlunda snyggt ut. Finns det någon som vet om det är möjligt att använda ett terrarium eller akvarium. Är det möjligen någon som har byggt något som liknar DABO?Tacksam för förslag.
Nu vet jag inte vad du tänkt ha ditt växthus till, men dom växter jag odlar och har kräver som regel mer ljus än värme. I lägenhet är mitt problem när jag drar upp fröer snarare att jag har svårt att få temperaturen tillräckligt låg och för redan stora växter räcker den väl. Kanske ska du fundera på om det är värme eller bara ljus du behöver. Lite lysrör är billigt.
/Åsa
Mia- Maria
13-02-2008, 22:13
Tack Åsa! Egentligen är det väl bara ljus jag behöver, men jag tycker det skulle vara praktiskt att ha de nya sådderna lite snyggt samlade. Hälsn. Mia-Maria
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.