Läste idag i tidningarna att hästar dopas i Italien (Italien är inte humana mot djur i övrigt) hästarna springer tills de dör, jag har alltid hävdat att spel på djur borde vara förbjudet, varesig det gäller hundar, höns eller hästar. Det säger sig själv att detta är så dumt, va tror ni händer med t.ex. Hästen som inte motsvarar vad ägaren har tänkt sig, jo den hamnar i ett stall där ingen riktigt har något intresse utav den (ja jag vet att en del säljs som sällskaps hästar och det är toppen) men nu tänker jag på alla dom andra, som svälter och far illa. Ja listan kan göras lång men det vill jag inte just nu. Kände för att skriva av min.
rahmat2
13-02-2008, 23:09
CITAT (TSM @ 13-02-2008, 20:16)

Läste idag i tidningarna att hästar dopas i Italien (Italien är inte humana mot djur i övrigt) hästarna springer tills de dör, jag har alltid hävdat att spel på djur borde vara förbjudet, varesig det gäller hundar, höns eller hästar. Det säger sig själv att detta är så dumt, va tror ni händer med t.ex. Hästen som inte motsvarar vad ägaren har tänkt sig, jo den hamnar i ett stall där ingen riktigt har något intresse utav den (ja jag vet att en del säljs som sällskaps hästar och det är toppen) men nu tänker jag på alla dom andra, som svälter och far illa. Ja listan kan göras lång men det vill jag inte just nu. Kände för att skriva av min.
Håller med dig faktiskt!
Christer i Falköping
15-02-2008, 19:01
Fast jag tror att de allra flesta faktiskt säljs till slakterier, hästar alltså. Bättre än att svälta, men inget bra alternativ ändå om man är häst.
Christer.
sluta äta italiensk salami???
Snöflinga
16-02-2008, 19:05
Har ganska lång erfarenhet av travhästar och måste säga att de blir verkligen omskötta på allra bästa sätt ... och när tävlandet är slut kan de gå till avel, bli ridhästar tex. Att några hästar i Sverige skulle svälta ihjäl och plågas är högst osannolikt
Euphorbia
26-02-2008, 06:27
CITAT (Snöflinga @ 16-02-2008, 20:05)

Har ganska lång erfarenhet av travhästar och måste säga att de blir verkligen omskötta på allra bästa sätt ... och när tävlandet är slut kan de gå till avel, bli ridhästar tex. Att några hästar i Sverige skulle svälta ihjäl och plågas är högst osannolikt

*Håller med*
(men ska för säkerhets skull genast sluta spela på ITALIENSKA travhästar..)
Snöflingan ta en titt i aftonbladet på nätet så får du ser vad jag menar, artikeln var inne både igår och idag. Ja visst han var sjuk, men det handlar om pengar. om det inte hade varit pengar i spelet, förmodligen hade denna person inte skaffat sig 8 travhästar, varav fem fick avlivas omedelbart.
CITAT (Snöflinga @ 16-02-2008, 19:05)

"Omskötta" travhästar.....Jag har också hålit på en del med travhästar tidigare och sett både det ena och det andra som lämnar mycket övrigt att önska! Läs alla artiklarna om tränaren... och tro inte att han är den enda!
Mvh
Fenja
Jag tycker det ser vidirigt ut när de kör runt med vingliga bebisar (1-2-åringar) framför sulky. (har jag sett själv). De är ju bara bebisar!! Jämförbart med att plåga sina barn för att bli toppatleter etc. (Nja, nästan). För vårat höga nöjes skull! Huvva. Inte insatt i branchen, men unghästlöp förutsätter ju att de tränats innan, säger sig självt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.