Full version: Avskedskyssen
Gossen Ruda
En ögonblickssbild utlagd på ett tågforum, lämplig bild för dagen. Ur tågnördsynpunkt är bilden ok trots att fordonet är delvis skymt för numret är synligt. Man kan notera den närmast chockerade uppsynen hos flickan till vänster. Annars kan man man fundera på vem som tar avsked av vem, båda är lika fullpackade.

Anma
Han tar så klart avsked av henne, och han är en riktig gentleman som hjälper henne med väskorna. wub.gif
Aqvakul
CITAT (Anma @ 14-02-2008, 11:02) *
Han tar så klart avsked av henne, och han är en riktig gentleman som hjälper henne med väskorna. wub.gif

självklart är det så, inga andra tolkningar är möjliga..... giggle.gif
karjo
Håller med! Vilken vacker bild förresten! Man kommer liksom lite i rätt stämning för dagen. :-)
Hannele
CITAT (Gossen Ruda @ 14-02-2008, 08:00) *
Man kan notera den närmast chockerade uppsynen hos flickan till vänster.

inga 11-åringar tycker kyssande är lockande...
mamamaggan
CITAT (Hannele @ 14-02-2008, 11:39) *
inga 11-åringar tycker kyssande är lockande...

Jodå , hon står där och önskar att någon kunde vara så kär i henne som de är i varandra! flirting.gif

Man kan aldrig veta vad som rör sig i huvudet på andra människor , fritt fram för tolkningar , men jag väljer att tolka det så här. Kärlek är underbart ! wub.gif
LadyG
CITAT (mamamaggan @ 14-02-2008, 11:47) *
Jodå , hon står där och önskar att någon kunde vara så kär i henne som de är i varandra! flirting.gif

Man kan aldrig veta vad som rör sig i huvudet på andra människor , fritt fram för tolkningar , men jag väljer att tolka det så här. Kärlek är underbart ! wub.gif

Jag håller med dig wub.gif
Det är den tolkningen jag också tycker mest om!
Betty
Det är väl inte så säkert att det är en avskedskyss ens en gång... flirting.gif Det kanske är en välkommen hem-kyss! Eller, de är kanske bara så där härligt nyförälskade så att de inte kan låta bli att pussa på varann hela tiden. kiss.gif
Pirum
CITAT (Gossen Ruda @ 14-02-2008, 08:00) *
En ögonblickssbild utlagd på ett tågforum, lämplig bild för dagen. Ur tågnördsynpunkt är bilden ok trots att fordonet är delvis skymt för numret är synligt. Man kan notera den närmast chockerade uppsynen hos flickan till vänster. Annars kan man man fundera på vem som tar avsked av vem, båda är lika fullpackade.

Den korrekta observationen är denna : Flickan står på perrongen med sin far. Om några minuter ska hon åka tåg till sin mor, som bor långt bort. När flickan ser det unga parets kärlek blir hon lite deppig, eftersom hennes föräldrar aldrig kommer överens längre. Hon tycker att tågstationer är världens mest sorgliga plats.

Det kyssande paret säger hejdå. Det är en avskedskyss. En hej-kyss hade skett med väskorna på marken, och kombinerats med en kram. Här har de nyss plockat upp väskorna för att därefter vända sig runt och gå. (Båda ska med varsitt tåg)

/me - superanalytikern wink.gif
Cacki
Nä, jag tror att dom helt enkelt har långtråkigt. Har väl inget bättre för sej medan dom väntar på tåget. Den lilla tjejen har långtråkigt, hon också, och står och funderar på hur hon bäst ska kunna lura farsan på en glass. Kiosken ligger åt det håll hon kikar.
Gossen Ruda
Härligt att läsa alla funderingar. laugh.gif Fotografen kallade det för en avskedskyss och han borde nog veta men man vet ju inte säkert.
Pirum
Jag tycker det här var en bra tråd...nån borde starta en "vad föreställer/(händer i) bilden?"-tråd? smile.gif
ninnisky
Tyckte också att det var en fin avskedskyss. Men tonåringen tittade lite blygt och kanske inte villen störa.

Ni hittar säkert fler spekulationer?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon