HelenN
hej hej!

Har sått Hjälmböna o Svartöga o Petunia, och de växer o växer. Ska någon av dem toppas??? Isåfall när???
ewa zon 3
Petunia brukar jag toppa så fort den fått några riktiga bladpar och ev upprepa några gånger.
Svartöga brukar jag också toppa några gånger för att få fler blommande stänglar. Där brukar jag nypa lite då och då istället för att ta bort långa bitar. Har den bara kommit igång och växer ordentligt så kan man toppa tycker jag.

Hjälmböna får någon annan svara på.

/Ewa
HelenN
CITAT (ewa zon 3 @ 14-02-2008, 17:25) *
Petunia brukar jag toppa så fort den fått några riktiga bladpar och ev upprepa några gånger.
Svartöga brukar jag också toppa några gånger för att få fler blommande stänglar. Där brukar jag nypa lite då och då istället för att ta bort långa bitar. Har den bara kommit igång och växer ordentligt så kan man toppa tycker jag.

Hjälmböna får någon annan svara på.

/Ewa

Tack för ditt svar....ok, då avvaktar jag lite & toppar om ett tag!
Irene_L
Om du sen sättter toppen i vatten så har du snart en ny att plantera i jord...då får du maaaassor med blommor!! tummenupp.gif bravo.gif
HelenN
CITAT (Irene_L @ 14-02-2008, 18:10) *
Om du sen sättter toppen i vatten så har du snart en ny att plantera i jord...då får du maaaassor med blommor!! tummenupp.gif bravo.gif

Jaaa, va smart du är, och så får jag ju ännu fler blommor !! tummenupp.gif rotfl.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon