Full version: Perenner (postorder)
ystadhelen
..av beställning från "Den Sköna lustgården/ Flower blommor"?
Mvh: Helen
ystadhelen
Ingen som vet något?? unsure.gif
Wilmer
no.gif Tyvärr!
Kajsa
Är det denna firma du menar, säljer många Dagliljor ?
Flower-Blommor.com
tettan
hmmm, var det inte lite väl dyra växter
ystadhelen
Jo, det är dem jag menar.
Tycker också att de har ganska höga priser-
men bra utbud av Funkior och dagliljor..
Känner mig därför lite kluven inför en eventuell beställning därifrån.
Mvh: Helen
Kajsa
Jag har beställt dagliljor flera ggr. men sista gången fick jag dom aldrig, vet ej varför, beställningen slarvades kanske bort ? Det finns ett stort utbud dagliljor här och vill man ha något särskilt så är det väl upp till var och en om man vill betala priset. Tycker att det oftast tar flera år innan det blir någon riktig fart och storlek på dagliljorna, man får en liten rotbit och så får man vackert vänta. Men många sorter är ljuvligt vackra mellan rosor, därför jag beställt, förföriska bilder. Hemsidan är omgjord i vinter tror jag.

Jo, kom på en sak, gå in på www.hortogreen.com och leta bland deras perenner, dom säljer många perenner. I år beställde jag en del dagliljor i extra stora ex. dom var inte dyra, tänkte att man skulle slippa vänta så länge. Där finns säkert även Hosta, beställer rosor där varje år, alltid bra växter vad man än beställer.
lissu
När det gäller dagliljor så tycker jag personligen att det nästan är bättre att köpa från plantskolan. Visst dem kostar lite mera men andra sidan är dem större och kommer att blomma redan i första sommaren. Jag har skickat efter dagliljor förut men vissa har vissnat bort eller har varit väldigt små.
Vissa plantskolor har väldigt stor sortiment tex Rångedals Plantskola utanför Borås. Mycket , mycket trevlig ställer att göra utflykt.
Villa Blåkula zon 7
De hette förut Flower beauty och jag har beställt mycket ifrån dem och alltid blivit nöjd.
Det hände tillochmed att de ringde upp och frågade om mitt växtval.
Ifjol vet jag att de hade problem inom familjen och därför svårt att få iväg leveranserna.
Jag hoppas verkligen att de kommer igång och har lika fina leveranser som förut.
Det är mycket viktigt för oss eftersom vi har långt till trädgårdsaffärer här i norra Dalarna
/Iréne
ystadhelen
Tack för responsen.
Ska ta mig en liten funderare till :-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon