|
*Ulrica*
14-02-2008, 22:08
Odlaklubben Västs Februariträff Tjörns Palmhus www.tjornstradgardar.se Söndagen den 17 februari klockan 11Orkidéer, krukväxter, fröer m.m. i vacker miljö. Mellan kl 12.00 och kl 15.00 svarar Trädgårdsanläggarmästare Mikael Andersson på frågor. Mikael (Trädgårdsmästaren här på Odla) bjuder på kaffe och te samt en liten kaka, ta med smörgås om ni vill. Anmälan sker i tråden Odlaklubben Västs Februariträff eller via PM till *Ulrica*. Samåkningsplaner samt mer info i ovan nämnda tråd.
*Ulrica*
15-02-2008, 08:08
[attachment=13465:Orkideterass1.jpg] Mikael är förtjust i orkidéer och är vice ordförande i Svenska orkidésällskapet. Det märks också på Orkidéterassen. (bild och text från hemsidan)
Lars-Olof Arvids
15-02-2008, 10:26
Kan jag få åka med någon som kör över Tjörnbroarna?
En av mina arbetskompisar är eventuellt intresserad av att vara med. Går det bra? Hon bor på Tjörn och behöver inte skjuts.
Olle
*Ulrica*
15-02-2008, 10:38
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 15-02-2008, 10:26)  En av mina arbetskompisar är eventuellt intresserad av att vara med. Går det bra? Hon bor på Tjörn och behöver inte skjuts. Olle Det är självklart Olle! Ungar, kusiner, gamla mammor, kompisar och grannar är varmt välkomna!
*Ulrica*
15-02-2008, 13:15
[attachment=13486:odlaskylt.gif]
Lars-Olof Arvids
15-02-2008, 15:25
Är det ingen som kör över Stenungsund och har plats i bilen???
Olle
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 15-02-2008, 15:25)  Är det ingen som kör över Stenungsund och har plats i bilen???
Olle Om jag inte är vrålförkyld kan du gärna åka med mig, jag har plats i bilen.
*Ulrica*
15-02-2008, 18:39
[attachment=13492:vågen.gif]
*Ulrica*
16-02-2008, 09:31
Påminner om morgondagens utflykt, välkommen att följa med! Läs mer i den här tråden.
*Ulrica*
16-02-2008, 18:16
Åh, har helt missat denna tråd  skulle så gärna följt med... har dessvärre redan bokat upp mej imorgon, dessutom såg jag ju att anmälningstiden är förbi...
*Ulrica*
16-02-2008, 19:03
CITAT (Monica i Kungälv @ 16-02-2008, 18:45)  dessutom såg jag ju att anmälningstiden är förbi...  Anmälningstiden spelar ingen roll längre, det var mest för att få fart på anmälningarna och se graden av intresse! Blir någon nyfiken så är det bara att infinna sig på Tjörns Trädgårdar klockan 11 i morgon, söndag!
Ingenting e omöjligt...
Trädgårdsmästarn
17-02-2008, 09:52
Ni är så välkomna, kaffet & te är påsatt och bullarna i ugnen. Ute viner vinden men det är vår i Palmhuset, Strelitziorna har börjat och blomma.
/Mikael
Nu missade ni allt något  Tack Mikael för ett par väldigt trevliga timmar, oj så fort det gick. Tack också för all information och nu fick jag lära mig nya saker idag igen  och så fick man lära känna några nya Odlaiter vilket ju är himla kul. Alla saker har kommit på plats men sår jag jag i morgon. Gick en runda och tittade var jag ska planter min fina julros, det får bli i morgon det också. En sak är säker att jag kommer tillbaka Mikael
Trädgårdsmästarn
17-02-2008, 16:30
Hej! Tack själv, hade väldigt trevligt med detta "gäng" i Odlaklubben. Palmhuset står till Ert förfogande, andra våningen är byggt just för Er och alla andra som vill koppla av, umgås och snacka trädgård. Nästa gång kanske vi kan ha lite Frö/sticklings byte. Är man runt 10 så funkar det bra uppe på Medelhavsterrassen. Med några extrabord/stolar får man plats med 25.
Mvh Mikael/Lotta/Annika
PS Papp påse med vattenflaska samt rotade sticklingar upphittad, jag sköter om dem tills Ni hämtar dem.DS
CITAT (Trädgårdsmästarn @ 17-02-2008, 16:30)  Hej! Tack själv, hade väldigt trevligt med detta "gäng" i Odlaklubben. Palmhuset står till Ert förfogande, andra våningen är byggt just för Er och alla andra som vill koppla av, umgås och snacka trädgård. Nästa gång kanske vi kan ha lite Frö/sticklings byte. Är man runt 10 så funkar det bra uppe på Medelhavsterrassen. Med några extrabord/stolar får man plats med 25.
Mvh Mikael/Lotta/Annika
PS Papp påse med vattenflaska samt rotade sticklingar upphittad, jag sköter om dem tills Ni hämtar dem.DS  Den är min  trodde att jag hade lagt den i bilen  hade ju mycket att bära, fick dom fina sticklingarna av Olle (tack igen Olle) så gulligt om du stänker lite vatten på dom ibland  usch så snurrig jag är
Eva i Höga
18-02-2008, 09:45
Tack Mikael för en trevlig söndag hos dig (även om jag kom alldeles för sent)! Vi kommer tillbaka, var så säker!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|