*Ulrica*
Odlaklubben Västs Februariträff
Tjörns Palmhus

www.tjornstradgardar.se

Söndagen den 17 februari klockan 11

Orkidéer, krukväxter, fröer m.m. i vacker miljö.
Mellan kl 12.00 och kl 15.00 svarar
Trädgårdsanläggarmästare Mikael Andersson på frågor.
Mikael (Trädgårdsmästaren här på Odla) bjuder på kaffe och te
samt en liten kaka, ta med smörgås om ni vill.

Anmälan sker i tråden Odlaklubben Västs Februariträff eller via PM till *Ulrica*.
Samåkningsplaner samt mer info i ovan nämnda tråd.
*Ulrica*
[attachment=13465:Orkideterass1.jpg]
Mikael är förtjust i orkidéer och är vice ordförande i Svenska orkidésällskapet. Det märks också på Orkidéterassen. (bild och text från hemsidan)
Lars-Olof Arvids
Kan jag få åka med någon som kör över Tjörnbroarna?

En av mina arbetskompisar är eventuellt intresserad av att vara med. Går det bra? Hon bor på Tjörn och behöver inte skjuts.

Olle
*Ulrica*
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 15-02-2008, 10:26) *
En av mina arbetskompisar är eventuellt intresserad av att vara med. Går det bra? Hon bor på Tjörn och behöver inte skjuts.
Olle
Det är självklart Olle! Ungar, kusiner, gamla mammor, kompisar och grannar är varmt välkomna! smiley_small_hug.gif
*Ulrica*
[attachment=13486:odlaskylt.gif]
Lars-Olof Arvids
Är det ingen som kör över Stenungsund och har plats i bilen???

Olle
Bettis
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 15-02-2008, 15:25) *
Är det ingen som kör över Stenungsund och har plats i bilen???

Olle

Om jag inte är vrålförkyld kan du gärna åka med mig, jag har plats i bilen.
*Ulrica*
[attachment=13492:vågen.gif]
*Ulrica*
Påminner om morgondagens utflykt, välkommen att följa med! Läs mer i den här tråden.
*Ulrica*
shy.gif
Monaxe
Åh, har helt missat denna tråd slap.gif skulle så gärna följt med... har dessvärre redan bokat upp mej imorgon, dessutom såg jag ju att anmälningstiden är förbi... -cry-.gif
*Ulrica*
CITAT (Monica i Kungälv @ 16-02-2008, 18:45) *
dessutom såg jag ju att anmälningstiden är förbi... -cry-.gif
Anmälningstiden spelar ingen roll längre, det var mest för att få fart på anmälningarna och se graden av intresse!

Blir någon nyfiken så är det bara att infinna sig på Tjörns Trädgårdar klockan 11 i morgon, söndag!
Monaxe
Ingenting e omöjligt... rolleyes.gif
Trädgårdsmästarn
Ni är så välkomna, kaffet & te är påsatt och bullarna i ugnen. Ute viner vinden men det är vår i Palmhuset, Strelitziorna har börjat och blomma.

/Mikael
Bettis
Nu missade ni allt något flirting.gif Tack Mikael för ett par väldigt trevliga timmar, oj så fort det gick. Tack också för all information och nu fick jag lära mig nya saker idag igen tummenupp.gif och så fick man lära känna några nya Odlaiter vilket ju är himla kul. Alla saker har kommit på plats men sår jag jag i morgon. Gick en runda och tittade var jag ska planter min fina julros, det får bli i morgon det också. En sak är säker att jag kommer tillbaka Mikael thanks.gif
Trädgårdsmästarn
Hej!
Tack själv, hade väldigt trevligt med detta "gäng" i Odlaklubben. Palmhuset står till Ert förfogande, andra våningen är byggt just för Er och alla andra som vill koppla av, umgås och snacka trädgård. Nästa gång kanske vi kan ha lite Frö/sticklings byte. Är man runt 10 så funkar det bra uppe på Medelhavsterrassen. Med några extrabord/stolar får man plats med 25.

Mvh
Mikael/Lotta/Annika

PS Papp påse med vattenflaska samt rotade sticklingar upphittad, jag sköter om dem tills Ni hämtar dem.DS
Bettis
CITAT (Trädgårdsmästarn @ 17-02-2008, 16:30) *
Hej!
Tack själv, hade väldigt trevligt med detta "gäng" i Odlaklubben. Palmhuset står till Ert förfogande, andra våningen är byggt just för Er och alla andra som vill koppla av, umgås och snacka trädgård. Nästa gång kanske vi kan ha lite Frö/sticklings byte. Är man runt 10 så funkar det bra uppe på Medelhavsterrassen. Med några extrabord/stolar får man plats med 25.

Mvh
Mikael/Lotta/Annika

PS Papp påse med vattenflaska samt rotade sticklingar upphittad, jag sköter om dem tills Ni hämtar dem.DS

-cry-.gif Den är min -cry-.gif trodde att jag hade lagt den i bilen crying.gif hade ju mycket att bära, fick dom fina sticklingarna av Olle (tack igen Olle) så gulligt om du stänker lite vatten på dom ibland blush.gif usch så snurrig jag är crazy.gif
Eva i Höga
Tack Mikael för en trevlig söndag hos dig (även om jag kom alldeles för sent)! Vi kommer tillbaka, var så säker!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon