Tack för ditt svar Cilla.
Jag ska gå till sidan du hänvisade till, vill så gärna lära mig mer om mitt träd
Jag skulle helst av allt slippa beskära, jag gillar det precis som det är och det är väl huvudsaken?
Grenarna växer lite huller om buller men de ser friska och starka ut, några lite mindre och andra
bredare , kraftigare. Stammen ser frisk ut och kronan ser lite vildvuxen ut, men friskt...
trädet är ca 3,5 m högt och brett i kronan.
Trädet står i min trädgård som ligger vid en bäck, och när det har regnat mycket blir gräsmattan
sunkig, så gott om vatten har det från gräsmattan. Kanske inte så bra för trädet att stå i en sådan gräsmatta?
Men den torkar upp efter ett par dagars torka.
Runt om i trädgården står det diverse träd, jag har jättehöga cypresser som bildar mur runt om, björkar
och så har jag en härlig pil? som skjuter ut sina grenar och bildar en naturlig båge i trappan ner till trädgården.
Äpplena som låg på marken låg där i Augusti/September och det satt flera äpplen kvar i grenarna. De var små, men jag har ätit av dessa och de var väldigt goda, fasta och Jag tyckte inte det var något fel på dem.
Men när tillräckligt många (okunniga?) bekanta och min syster som gått utbildning på växtskola, sa så ja då blir man som
amatör osäker...!
Men jag har alltid varit lite egen och går efter mina känslor och intuitioner och Jag ser och känner att detta träd mår bra, och har det bäst av att bara få stå där och trona mitt i min trädgård
Men jag ska läsa allt på din sida och lära mig mer, studera mitt träd och verkligen så småningom kunna allt om det?