Full version: blå änglatrumpet
Monica E
Har precis fått tag i fröer till blå änglatrumpet,är det något speciellt man ska tänka på.Är det någon som har erfarenhet att dela med sig av är jag tacksam.
Floppy
Hej...

Det finns en tråd om just miniänglar...här är en länk...den är ganska lång men du får reda på hur vi andra har gjort med förkultivering och övervintringar...

Miniänglar
Monica E
Men sticklingar och övervintringar har jag koll på,men jag har aldrig sått några frön,ska dom sås djupt, stå kallt eller varmt m.m,det är sådant jag vill veta.
Helen i Piteå Zon 5
Enligt mina gamla anteckningar så sådde jag inne i början på jan, fröna grodde på ca. 1v. satte endast vermiculit över fröna, inget jord smile.gif
Lady Hamilton
Finns lite information i mitt album om du är intresserad blush.gif
Floppy
CITAT (Monica E @ 15-02-2008, 16:58) *
Men sticklingar och övervintringar har jag koll på,men jag har aldrig sått några frön,ska dom sås djupt, stå kallt eller varmt m.m,det är sådant jag vill veta.

Okej...sorry blush.gif trodde att det fanns med i den tråden...såg nu att du fått lite svar ändå... smile.gif
Monica E
CITAT (Lady Hamilton @ 15-02-2008, 18:02) *
Finns lite information i mitt album om du är intresserad blush.gif

jättefina bilder ,men hittar ingen så info ...Är jag blind eller?
Lady Hamilton

Hur jag sådde

Hur snabbt de växte

eller det var kanske inte det som du sökte dunno.gif
Monica E
CITAT (Lady Hamilton @ 15-02-2008, 21:49) *
<a href="http://www.odla.nu/forums/index.php?automodule=gallery&req=si&img=579" target="_blank">

</a>Hur jag sådde

Hur snabbt de växte

eller det var kanske inte det som du sökte dunno.gif

jo då .Det var precis vad jag sökte.Jag var tydligen blind.TACK snälla ,nu är det bara att hoppas att det blir något då.

CITAT (Monica E @ 16-02-2008, 10:27) *
jo då .Det var precis vad jag sökte.Jag var tydligen blind.TACK snälla ,nu är det bara att hoppas att det blir något då.

du förresten ,vilken härlig hibiscus du har i ditt album,var får man tag i en sån.
Lady Hamilton
Det är en Frilands hibiscus som jag köpt på en handels trädgård men jag tror att det är samma som finns på hortogreen.com
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon