Eva 33c
Skulle rugosorna Wild Edric, Marga och Martin Frobisher klä varandra?
Det är så svårt när man inte sett rosorna på riktigt att veta hur färgerna egetligen ser ut. Bilder på datorn kan ju bli lite hur som helst.
Även i fråga om växtsättet undrar jag om de passar ihop. Hur tätt kan jag plantera dem, just nu räknar jag med 120-150cm mellan buskarna. Kommer de att växa ihop då i rimlig tid tror ni? Jag bor i zon 5.

Samma fråga som ovan gällande följande gallicor:
Belle Isis, Agatha Incarnata, Belle des Jardins och Duchess d'Angouleme.

Jorden är ett före detta trädgårdsland, vilket innebär en relativt god jord. Och läget är soligt ungefär hela dagen.
Tacksam för synpunkter från er som redan odlar dessa rosor eller sett dem i odling. Jag har än så länge bara sett dem på bild...
Christina i Taxinge~

'Martin Frobisher' växer så vackert - som en "bukett i vas". Tendens finns att kunna bli storkbent.....kanske....
'Wild Edric' har jag, men den planterade jag sommaren 2007 och kan inte uttala mig om....
'Marga' har jag haft sen våren 2003 och hon är inte vacker i växtsättet - hos mig. Gles & spretig med en massa rotskott.
Eva 33c
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 15-02-2008, 21:57) *
'Martin Frobisher' växer så vackert - som en "bukett i vas". Tendens finns att kunna bli storkbent.....kanske....
'Wild Edric' har jag, men den planterade jag sommaren 2007 och kan inte uttala mig om....
'Marga' har jag haft sen våren 2003 och hon är inte vacker i växtsättet - hos mig. Gles & spretig med en massa rotskott.

Tack för kommentaren, om Marga blir gles hos dig i zon 3 lär hon knappast bli bättre i zon 5. Om Martin blir storkbent gör inte så mycket i detta sammanhang då jag kommer att ha plats för perenner framför. Kanske ska nöja mig med att blanda Martin och Edric.. hm...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon