Full version: Mina birmapojkar
Malva15
Hej!

Jag undrar om det finns fler på Odla som har erfarenhet av Helig Birma?
Jag får presentera mina båda birmapojkar Simon och Milton. Simon är en gammal stadig herre på 14 år och Milton har fyllt 4 år. Simon är brunmaskad och Milton blåtabbymaskad.

SIMON

Milton

Myosotis
Så vackra! De ser väldigt mjuka ut. Själv har jag bonnkatt.
Solstorm
Jag har fyra birmor. Två brunmaskade hanar, en blåtabby hona och en lilamaskad hona.
mamamaggan
Har bara haft bonnkatter , inga birmor , men tycker de är så fina !
Solstorm
Visst är birmorna mycket vackra, men det bästa med dem är deras sätt och lynne. De är som en bonnkatt när den är som allra bäst. Fast vackra blå ögon gör inte ont och att de nog är den enda långhåriga kattrasen som inte får tovor i pälsen.
lisasson56
Jajamensan!
Här är en Birmafantast till. Här huserar en söt liten dam vid namn Josephine och en bastant och grann grabb - Napoleon. De fyller 2 år nu i mars och är syskon. Full rulle med andra ord. Blåmaskade båda två.
Tidigare har vi haft 2 brunmaskade damer som blev 16 och 12 år gamla och när de gick bort blev det så tomt och tyst så vi var bara tvungna att fylla upp huset igen.... och det gjorde de med råge... fyllde upp huset menar jag.
Jag försökte lägga in bild men det gick inge bra...eller kanske. Jippi vad teknisk jag är!!! w00t.gif
Josephine på stolen och Napoleon i trädet.
[attachment=13524:Josephine.JPG] [attachment=13525:Napoleon.JPG]
Mina gosnosar! matte älskar er.
Mjau på er! (eller Urrrrrrrmmm skulle nog Napoleon sagt)
Malva15
Ja, visst är de vackra birmorna men jag håller med om att temperamentet är något man speciellt fäster sig vid hos en birma.

Såå vackra och söta Napoleon och Josephine är! Josephine tittar som bara en birma kan göra med det där milda men busiga uttrycket och Napoleon bevisar att det bor en tiger även i en birma.

Jag önskar jag fck plats med lika många birmor som Solstorm men jag tror gränsen är nådd vid åtminstone tre stycken så kanske det blir en tredje för mig senare i år....

Bondkatten står mig också nära hjärtat. Min allra första kattbekantskap var ju trots allt en vanlig bondkatt och jag glömmer honom aldrig!
Siska
Malva vilka fina Birmakatter du har,älskar Birmor har en själv som fyller 7 år snart, har varit ägare till flera Birmakatter,deras fina temperament,och pälsen är lätt att sköta mjuk och silkig,ja man kan bara älska dom.
Malva15
CITAT (Siska @ 17-02-2008, 12:29) *
Malva vilka fina Birmakatter du har,älskar Birmor har en själv som fyller 7 år snart, har varit ägare till flera Birmakatter,deras fina temperament,och pälsen är lätt att sköta mjuk och silkig,ja man kan bara älska dom.

Hej Siska!

Vilken jättefin birma du har! För jag antar att din signaturbild visar din 7-åriga birma?
000.gif
Kathy
...
Wilmer
Jag vill ha... Å, de är så vackra!
embees
CITAT (Malva15 @ 16-02-2008, 14:37) *
Hej!

Jag undrar om det finns fler på Odla som har erfarenhet av Helig Birma?
Jag får presentera mina båda birmapojkar Simon och Milton. Simon är en gammal stadig herre på 14 år och Milton har fyllt 4 år. Simon är brunmaskad och Milton blåtabbymaskad.

SIMON

Milton

Åh, vad Birmor är vackra! Under några år på 80-talet födde jag upp Birmor, men i samband med en skilsmässa och flytt så slutade jag. Hade dock kvar mina Birmor till i slutet på 90-talet och när den siste dog bestämde jag mig för att ha bonnkatter som ingen stjäler om man släpper ut dem. Dock älskar jag ff Birmor över allt annat. Deras temperament och personligheter, helt ljuvliga varelser.
När jag blir riktigt gammal och flyttar in i en lägenhet så ska jag ha Birmor igen!

Lyckos dig och alla andra som har Birmor, njut av era härliga katter.
Kathy
CITAT (Malva15 @ 17-02-2008, 10:44) *
..//......Jag önskar jag fck plats med lika många birmor som Solstorm men jag tror gränsen är nådd vid åtminstone tre stycken så kanske det blir en tredje för mig senare i år.......//.....

Hur många birmor har Solstorm? *nyfiken*
Malva15
Åhh! Bilderna på Ikaros och Hugo där de sover kan man riktigt smälta in i. Kathy, du har verkligen två birmor att vara stolt över!

Embees, du är lyckligt lottad över att en gång ha fött upp birmor. Tänk den som kunde få uppleva det, just nu kan jag det då inte.
wub.gif
Kathy
CITAT (Malva15 @ 18-02-2008, 23:14) *
Åhh! Bilderna på Ikaros och Hugo där de sover kan man riktigt smälta in i. Kathy, du har verkligen två birmor att vara stolt över!

Embees, du är lyckligt lottad över att en gång ha fött upp birmor. Tänk den som kunde få uppleva det, just nu kan jag det då inte.
wub.gif

Tack Malva. wub.gif

Ja, det vore kul att prova på att föda upp birmor men problemet är att det skulle vara alltför svårt att sälja ulltottarna sen. rolleyes.gif
Solstorm
CITAT
Hur många birmor har Solstorm? *nyfiken*

Fyra stycken. En kastrerad hane, en fertil hane och två honor. Väntar en kull i vår. Längtar efter kattungarna biggrin.gif
MariaS
CITAT (Solstorm @ 19-02-2008, 15:27) *
Fyra stycken. En kastrerad hane, en fertil hane och två honor. Väntar en kull i vår. Längtar efter kattungarna biggrin.gif

Gud vad spännande. Du får lägga in bilder här sen!
Solstorm
Hmm. Behöver lära mig hur jag ska göra för att lägga in bilder först. blush.gif
Kathy
CITAT (Solstorm @ 19-02-2008, 15:27) *

Ååh, du väntar smått.
Då är du uppfödare alltså?
Solstorm
Japp.
Siska
Kathy
CITAT (Siska @ 19-02-2008, 18:34) *
Hej birmaälskare här kommer några bilder på min Birma Cherie tyvärr kom inte hennes vackra blå ögon till sin rätt pga av ljuset

(hur får man bort den svarta ramen runt bilden nån som vet??)

Om du förminskar dina bilder så kommer den svarta ramen försvinna.
Som det är nu, så kan man klicka på bilderna och så förstoras dem.

Jättefin birmakisse. wub.gif
Siska
Tack Katy
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon