jesse
Hejsan,

Jag har precis bestllt mitt vxthus (Euro Serre 14,1m3). P vr tomt finns idag en befintlig betongplatta dr jag hade tnkt placera vxthuset. Jag hade tnkt mig bygga en sockel med vanliga murblock i betong 2 p hjden och sedan lgga marksten p betongplattan. Jag har lite funderingar p om jag ska lgga ett lager isolering mellan betongplattan och markstenen.

r det ngon som har effarenhet av detta? r jag verambits? Hade ven tnkt stta in 2 ventiler i sockeln p varje sida.

r tacksam fr alla tips vad jag br tnka p.

//Jesse flirting.gif
CCE
Fr att f ordentlig luftcirkulation s rekommenderar jag alltid att man ska stta ventilation i grunden. Den varma luften stiger ju ut genom takluckorna och ngonstans mste den kallare komma in.

P ett normaltstort vxthus (7-30 kvm) rekommenderar jag alltid minst 4 st 100mm ventilationshl i grunden.

Sedan ska ALLTID vxthuset ha minst 10% av golvytan i ppningsbar yta i taket.
Allts t.ex. ca 1,4 kvm p 14 kvm.

Varma sommardagar krvs frmodligen nd att drren str ppen fr att luften ska kunna cirkulera ordentligt.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon