Jag känner mig lite tjatig för jag har frågat om dem tidigare och jag fick jättebra svar och jag beskar så gott jag kunde utan att då ta för mkt utan jag tänkte lite långsiktigt så att säga.
Men nu går jag runt i trädgården och se hur alla träden ser ut, ordentligt utan blad.
Vissa av äppelträden har utvecklat massa extra skott som jag antar är dessa vattenskotten på stammarna. Och inte alla de har jag varit på och beskurit på. Vissa har enormt mycket smågrenar och det går inte att få varken hatt eller boll genomkastat där

Och man ser även vissa stora grenar som växt rakt upp in i en annan gren som jag helt missade pga av allt blad innan.
Skall man bara låta allt detta vara tills det är dags för fortsättning av min beskärning eller är det något jag kan göra redan nu för att hjälpa mina gamla träd ?
För nu hade det varit enklare att ge sig på det då man ser allting så perfekt.
Så det var äppelträden.
Plommonträden ser väl ungefär likadana ut. Men plommonträden står så dumt så jag tror inte där är så mycket jag kan göra åt dem under boken. Kan man möjligen föröka Plommon och Äppelträd på något sätt enkelt. Jag förstår att de tar flera år att växa upp men det hade varit kul om de hade kunnat leva vidare.
Sen kommer nu min Pil som har växt ut över gångbanan så jag måste kapa en större gren. Är det ok att göra nu då det måste göras. Kan det skada min pil ?
Sorry för de långa många frågorna
Tack på förhand
Mvh
Suz
Zon 2-3