Pallizen
Jag köpte en kaktus som skulle vara Nattens drottning på två olika ställen och när blommorna kommer hem e det två olika ???

Gullvi
stennie
Nattens drottning ser ut som den nedersta !

Inte kul när man får något annat än det man har väntat sig...men personen som du köpte den översta av tror säkert att det är en nattens drottning, det är ett vanligt missförstånd!
Christer i Falköping
Jag tror faktiskt att de bägge är 'Nattens drottning'. Men den övre är en fröplanta, kanske ett par år gammal. Den undre ser mer ut att vara från en äldre planta. Det kommer säkert luftrötter på den övre ganska snart också. Problemet med 'Nattens drottning' är att de oftast är hybrider vi får tag i, därför kan de skilja sig en del i utseende
Pallizen
Ok tack för ert svar ska bli kul att se om man får dom i blom ngn ggn. Jag köpte dom av nostalgiska skäl då min uppväxt präglades av farmors nattensdrottnig det var en hit att vara hos dom och se den när den blommade då fick man va uppe hela natten..

Gullvi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon