|
ingrid fuxwall
17-02-2008, 21:01
men inte för att köpa frön och växter kommer jag aldrig mer att behöva köpa efter alla frön (räknade efter och det är hittills 77 sorter + de jag köpte idag) jag sått men för att där var så trevligt och så var kaffet gratis! och tydligen inte bara i dag - talade med "gamla mor" som hade annat för sig i dag men som berättade att så hade det varit även den gången hon var där.
Nästa gång jag åker dit är det för att gå på kurs för denne man - han som har stället, håller kurser och nu kallar jag på hjälp - Ulrika kan sådant här - att organisera och få fram önskemål från dem som vill ta del av det denne man kan förmedla och han har lovat att skräddarsy något för just oss.
ingrid
Eva i Höga
18-02-2008, 09:36
Jag kom till Tjörns trädgårdar drygt 2 timmar efter tiden som vi bestämt och trodde inte att någon skulle vara kvar men alla gick fortfarande och rotade bland fröer och växter. Det var ett jättefint ställe och kommer absolut att åka dit igen, Mikael var jättetrevlig. Allt var mycket välordnat och fint och nu väntar man bara på tiden när alla utplanteringsväxter kommer. Så spännande! Och givetvis åkte jag inte från Tjörns trädgårdar tomhänt, det fanns hur mycket som helst som jag ville ha, men jag var ganska ståndaktig ändå tycker jag.
Lars-Olof Arvids
18-02-2008, 12:21
Nej, därifrån åker man inte tomhänt.  Visst var det mysigt att dricka gott gratiskaffe uppe på altanen bland fantastiska orkidéer, strelitzior, brugmansior och andra läckerheter. Dessutom är det ju inte fel att ha några trevliga odlaiter omkring sig runt bordet. Mikael verkar kunna sin sak, så jag åker gärna med på hans kurser också. Det kommer absolut att bli fler besök, även om jag redan har fullt både inne i fönstren och under lysrören i källaren. Olle
Österläge
18-02-2008, 13:54
Vad roligt ni verkar ha haft! Är bara liiiite avundsjuk, som inte kunde komma...  Men en kurs låter trevligt, jag håller utkik om ni skriver mer om det framöver!!
CITAT (uteplatsen @ 18-02-2008, 13:54)  Vad roligt ni verkar ha haft! Är bara liiiite avundsjuk, som inte kunde komma...  Men en kurs låter trevligt, jag håller utkik om ni skriver mer om det framöver!!  Dito!
Idag har jag planterat en del av de växter som jag köpte på Tjörn igår, bl a denna
Trädgårdsmästarn
18-02-2008, 18:22
Hej igen och tack för senast!
Hör av Er när Ni vill ha kurs eller bara kanske en workshop en kväll eller söndag eftermiddag bara för Er.
Enstaka workshop måndagskvällar eller söndagskvällar är lättast att planera in. Eller så hänger Ni på ordinarie som går på onsdagskvällar.
Ha det så bra Mikael
ingrid fuxwall
18-02-2008, 21:40
Vad vill vi lära oss? Får jag starta så vill jag lära mig ta frön och sticklingar - vad Vill Ni lära Er?
Trädgårdsmästarn
19-02-2008, 08:31
Ordinarie Workshop frö går i morgon 19.00. Annons för hela vårprogrammet gick i ST-Tidningen i dag. Mvh Mikael
ingrid fuxwall
19-02-2008, 09:03
CITAT (Trädgårdsmästarn @ 19-02-2008, 08:31)  Ordinarie Workshop frö går i morgon 19.00. Annons för hela vårprogrammet gick i ST-Tidningen i dag. Mvh Mikael Vad ingår i denna Workshop? ingrid
CITAT (Trädgårdsmästarn @ 19-02-2008, 08:31)  Ordinarie Workshop frö går i morgon 19.00. Annons för hela vårprogrammet gick i ST-Tidningen i dag. Mvh Mikael Har inte en susning om vad ST-tidning är, då jag bor utanför Lidköping! Jag är ändå intresserad av vad ni har att erbjuda. Brukar hänga på väst-gänget när och om jag kan.
ingrid fuxwall
19-02-2008, 09:44
Förstår jag att du inte vet - en lokaltidning som jag får gratis på tisdagar och namnet står för Stenungssunds tidningen, tror jag. Det fina med att om vi går ihop några får vi komma med egna önskemål om vad kursen ska innehålla Det är nu vi borde ha hjälp av Ulrika - hon är proffs på sådant här, att hålla i denna typen av trådar. Hur gör vi? ROPPAR riktigt högt på henne. ingrid
Jeanette/västra götaland
19-02-2008, 09:50
Attans kunde inte komma i Söndags och hann inte skriva det i träfftråden  Låter som ni haft trevligt där. Får ta mig i kragen och åka dit en dag och se vad jag missade.
*Ulrica*
19-02-2008, 10:20
CITAT (ingrid fuxwall @ 19-02-2008, 09:44)  Det är nu vi borde ha hjälp av Ulrika - hon är proffs på sådant här, att hålla i denna typen av trådar. Hur gör vi? ROPPAR riktigt högt på henne. Det fungerade! Jag tror inte den rätta vägen att gå är att slänga fram önskemål hursomhelst. Bättre att utgå från vad Mikael kan. Jag ska fundilera lite på detta och prata lite med Mikael så tar jag upp det i den ordinarie Odlaklubben Väst-tråden senare i veckan. Vi har ju dessutom en träff i Mars med Peter Korns föredrag i Kungälv. Det ser jag mycket fram emot, han är den mest energiska person jag någonsin har mött!
CITAT (*Ulrica* @ 19-02-2008, 10:20)  Vi har ju dessutom en träff i Mars med Peter Korns föredrag i Kungälv. Vad har jag nu missat  har detta varit ute här på Odla
*Ulrica*
19-02-2008, 10:35
CITAT (Bettis @ 19-02-2008, 10:30)  Vad har jag nu missat  har detta varit ute här på Odla  Vi har nämnt det i den ordinarie Odlaklubben Väst-tråden men jag har ännu inte startat någon separat anmälningstråd för den träffen. Det kommer.
CITAT (*Ulrica* @ 19-02-2008, 10:35)  Vi har nämnt det i den ordinarie Odlaklubben Väst-tråden men jag har ännu inte startat någon separat anmälningstråd för den träffen. Det kommer.  ser fram mot detta
ingrid fuxwall
19-02-2008, 10:44
CITAT (*Ulrica* @ 19-02-2008, 10:20)  Det fungerade! Jag tror inte den rätta vägen att gå är att slänga fram önskemål hursomhelst. Bättre att utgå från vad Mikael kan. Jag ska fundilera lite på detta och prata lite med Mikael så tar jag upp det i den ordinarie Odlaklubben Väst-tråden senare i veckan. Vi har ju dessutom en träff i Mars med Peter Korns föredrag i Kungälv. Det ser jag mycket fram emot, han är den mest energiska person jag någonsin har mött! Du är en ängel, med dubbla vingar
CITAT (ingrid fuxwall @ 19-02-2008, 10:44)  Du är en ängel, med dubbla vingar  Håller med Ingrid
*Ulrica*
19-02-2008, 11:46
Åh, så snälla ni är! Har just skickat ner 2 pall med pellets-säckar genom källarfönstret, då önskade jag att jag verkligen hade vingar!
Sätt bara upp en lista, så kommer jag på stört
Elisabeth-Västkustkolonisten
07-03-2008, 09:47
Har Tjörns Trädgårdar öppen varje helg?
Vi funderar nämligen att åka ev. till Orust Blommor och titta på deras pelargonier och då ligger ju Tjörn s.a.s. på vägen dit.
Elisabeth
*Ulrica*
07-03-2008, 09:58
Elisabeth-Västkustkolonisten
07-03-2008, 10:18
CITAT (*Ulrica* @ 07-03-2008, 09:58)  Tack
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|