Nila
Jag ska ta hjälp av en trädgårdsanläggare för att fixa till en massa i trädgården (ny grusgång bl.a.). Men nu för tiden hör man ju så mkt prat om hantverkare som inte håller vad de lovar. Det blir dyrare än vad som var sagt från början, det drar ut på tiden o.s.v. Jag har aldrig anlitat ngn hantverkare tidigare. Något särskilt man ska tänka på??
MariaS
Specificera vad som ska göras och begär in en offert med procentuell avvikelse. Är det en bra entreprenör, så ska inte avvikelsen överskrida 5% av totalkostnaden!
Åsa, mälardalen zon 2
+Man kan be att få referenser ex. andra kunder som anlitat dem då kan man ringa dem samt åka dit och titta på jobbet de gjorde där.
Bassam
Hej
Jag tycker att säga vi är själv ibland ta samma den här jobb, först åker vi gratis till kunder och kan vi titta på jobbet och prata med kunder , om vad ska vi ska göra, sen vi bestämmer priser tillsamman och bättre om vi skriva avtalet, om kunder säger ja, vi ska diskutera när vi ska börja, när vi sluta jobb och kunder intresserat ska han betala, om vi kan från början inte komma i referens, kunder ska inte betala något och vi är bara som betala resan.
Obs: kunder ska inte betala nån öre mera.
Lycka till, H: Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon