Full version: Akleja
skogstroll
Jag sdde lite aklejafrn i helgen och undrar om det r OK att stlla det i kallvxthuset? thanks.gif
Lady Hamilton
tummenupp.gif Japp! Det kan du med frdel gra Och verlag s gr frsdder att stllaut s lnge de inte har grott
skogstroll
tackar!! thanks.gif
josohl
Sdde ocks akleja fr ngra veckor sedan och stllde ut dem direkt. Lste sedan igr att akleja helst skall ha vrmeperiod frst (dvs st inne i 20 grader i 2-3 veckor) och sen kyla fr att gro. Nn som vet?
Eva 33c
CITAT (josohl @ 18-02-2008, 09:32) *
Sdde ocks akleja fr ngra veckor sedan och stllde ut dem direkt. Lste sedan igr att akleja helst skall ha vrmeperiod frst (dvs st inne i 20 grader i 2-3 veckor) och sen kyla fr att gro. Nn som vet?

Det str ofta s som srd, men jag har alltid stllt ut direkt. Och det fungerar alldeles utmrkt, hittills har jag inte misslyckats med ngon sorts akleja i alla fall.
Det r lite vanskligt det dr med att ha dem varmt frst. Risken finns att ngot enstaka fr faktiskt gror utan kallperioden, och d mste man vlja mellan att offra den till kylan, eller frska skola om en pytteliten grodd innan man stller ut resten...
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon