|
Beskriv med endast tre ord eller satser hur du vill att din trädgård ska se ut i dina drömmar!
Och beskriv hur den ser ut nu, med tre ord eller satser!Min i drömmen:Planerat bohemisk Många rum Fri från gräsmatta Min i verkligheten:Mer eller mindre oplanerat bohemisk Uppgrävd Lutande mossmatta
I drömmen:
lättrensad vatten/damm viloplats
i nuläget:
kirskål tankspridd hjärna rolig
I drömmen: Lätt rensad vattenfall med damm massor med doftande blommor
I nuläget: Katastrof svår rensad massor med mossa/kirskål mm mm
*Ulrica*
18-02-2008, 14:57
I drömmen: Tillrättalagd naturpark Rumsindelat Avkopplande
I nuläget: Kaosigt natur-lik Stor och oöverskådlig Engagerande
Krolliljan
18-02-2008, 15:18
I min dröm: Jättestor Doftande Lummig I verkligheten: Liten Art-rik Plottrig
I drömmen: Lummigt men organiserat Spännande upptäcktsfärd Mysig oas I nuläget Halvlummigt/halvvuxna träd och buskar Inte så värst spännande - ännu Mångfald/plottrigt Men jag älskar den ändå...  CITAT (Krolliljan @ 18-02-2008, 15:18)  I min dröm: Jättestor Doftande Lummig I verkligheten: Liten Art-rik Plottrig Låter lite som hos mig...
Doftande kuperad charmigtvacker
i verkligheten;
städesgrönabarrväxter kuperad potentialfull
messermark
18-02-2008, 16:18
I drömmen: stor doftande lättskött
I verklgheten: stor öppen på planeringsnivå
skogstroll
18-02-2008, 16:25
Berg Skog Blommor
Trollet, hur ser den ut då?
I nuläget: Tom Blåsig Öppen för insyn
I drömmen är den: Lummig Doftande Rumsindelad
mamamaggan
19-02-2008, 08:47
NU
Vilda delarna för kala
Odlade delarna för mycket kirskål
Vissa delar bara halvfärdiga
DRÖM
De vilda delarna ser ut som Mälardalens hagmarker
Kirskålen under kontroll iaf
Det halvfärdiga inte helt klara ( då finns ju inget mer att göra )
Överbölingen
19-02-2008, 10:11
Drömmen om Överböle
Park i kanten på skogen Sammansatt helhet Mycket blommande hela sommaren
men
Startade, ej avslutade projekt överallt Skottkärror, redskap och jordhögar lite var stans Men det blommar något nästan jämt
men just nu är allt skönt och varligt inbäddat i ca 60 cm snö. Som vi hoppas ligger minst en månad till.
skogstroll
19-02-2008, 10:24
CITAT (Wilmer @ 18-02-2008, 17:40)  Trollet, hur ser den ut då? bergig skogig blommig ellerbrant jordfattig svårodlad
Nybörjar-Linda
19-02-2008, 10:44
Drömmen; lummig delvis bergig minimalt med gräsmatta
I realiteten; kal platt mest gräsmatta...
skogstroll
19-02-2008, 10:47
om jag får lite gräsmatta av dig kan du få berg av mig
"]Min drömträdgård
Lummig Pionblommande fruktrik
Så här är min trädgård
Artrik Alltför Solig Bäst i världen!
Drömläget: - Välplanerad - Blomrik - Snigelfri
Nuläget: - risig - snigelfull - planlös
CITAT bergig skogig blommig
eller brant jordfattig svårodlad Bäst i världen var en kärleksfull beskrivning jag hoppas de flesta håller med om sina trädgårdar!
Sailor Pluto
19-02-2008, 12:38
I Drömmen
Lummig, doftande och surrande Insynsskyddad och muromgärdad Ett överflöd av alla mina (våra ) favoritväxter
Just nu:
Alltför öppen Väldigt mossig Alldeles för få växter
Det finns ganska goda chanser till att få det som i drömmen, nu när jag har börjat tjäna egna pengar. Efter att räkningarna är betalda och matkassan ordnad kan jag köpa preeecis vad vad som helst för det som blir över . Sambon kan förstås göra samma sak, men han vill kanske inte köpa så mycket trädgårdsinspirerat. Fast förra året valde han faktiskt en buske vita vinbär när vi var på plantskolan!
skogstroll
19-02-2008, 12:44
Åkej, kärleksfull beskrivning (saknade jag också insåg jag):- skärgårds-talls-doftande
- mystisk
- mördarsnigelnästanfri
 - berg- och dalbana
- tålmodig (med mina idéer)
- kopparödle- och sländ-bostad
(lät ju mycket bättre och det blev visst mer än tre ord...)
Åmen skogstroll, det lät så härligt. Jag har bara sett vår trädgård i vinterskrud, men det ser lovande ut  Men jag måste tillägga att största drömmen av alla är att sniglarna ska försvinna..
ingrids
19-02-2008, 12:56
I drömmen Privat Utplanad/terrasserad Romantiskt/minimalistisk (typ klosterträdgård)
I verkligheten Grannarnas favoritgenväg/hundkiss-ställe/ställe att titta nyfiket i (morr!) Delvis byggd stödmur, delvis stor grop, delvis hopplös sluttning ner mot huset Mycket ynklig lindallé, fem dagliljor, bar jord, ny snygg grusad uteplats utan insynsskydd, trist gräs
kicki.p
19-02-2008, 17:06
På vintern är min trädgård så vacker! (Då ser jag den bara i min fantasi)
Då är den lummig blomstrande förtrollande
I verkligheten är den krävande (det kan jag stå ut med/ett rent nöje) törstig ( med endast insilat havsvatten kan jag bara vattna en-en o en halv timme/dag) utan jordmån -kräver kontinuerlig tillförsel av mullämnen, det känns som om jag aldrig ligger på plus Mvh/ kicki.p
Jan Lindgren
19-02-2008, 17:46
Hej! Min trädgård. Surjord Kaotisk Orensad
Eller som en vän sa: Påminner om en soptipp. MVH Jan Lindgren
På vintern är min trädgård också världens vackraste i fantasin.
Då är den:
Rufsigt lummig Kurragömmaställen Mysig och välkomnande
I verkligheten är den:
Snart insynsskyddad Projekt och jordhögar Rabatter under renovering
[attachment=13659:Trollhas..._minskad.jpg]
Hälsningar Betula
Stella-Polaris
19-02-2008, 19:35
I drömmen
Uppvuxen Underhållsfri Underbar
I verkligheten
ogrässvål soptipp småplantor
Alexander-VG-zon3
19-02-2008, 19:50
i drömmen vin odling i syd-västbranten blomrikedom och mycket frukt åldrande trädgård med karaktär
i verkligheten vild vuxen och ogräs invaderad stenig-sandig syd-västbrant minimalt med frukt men lite blomrikedom ung och åter ung trädgård med 20cm frösådda buskar och träd här och där ,, som ska bli nåt även då torka och kyla hotar om vartannat
hmm blev lite mer än 3satser
CITAT Hej! Min trädgård. Surjord Kaotisk Orensad
Eller som en vän sa: Påminner om en soptipp. MVH Jan Lindgren Och drömmträdgården...
CITAT (skogstroll @ 19-02-2008, 12:44)  [*]kopparödle- och sländ-bostad Vad får kopparödlor och sländor att trivas? Vatten, kan jag tänka mig för sländorna, men mer då?
lilla mamma
20-02-2008, 17:18
I verkligheten: Grön, lummig, lättskött
Komma skall: Klematis, ätbart, mer vatten
Alexander-VG-zon3
20-02-2008, 19:07
CITAT (Kat @ 20-02-2008, 09:48)  Vad får kopparödlor och sländor att trivas? Vatten, kan jag tänka mig för sländorna, men mer då? kopparödlor vill väl ha soligt och värme och buskage och högt gräs att gömma sig i. sol och värme och föda och lite vatten är väl välbehövligt för dom , men jag vet inte säkert sländor har jag i skogen där det är skuggigt och halvskugga och där det rinner vatten lite här å där . men även i trädgården har jag sländor då Helgeå rinner precis vid grannskapet .
skogstroll
20-02-2008, 19:08
CITAT (Kat @ 20-02-2008, 09:48)  Vad får kopparödlor och sländor att trivas? Vatten, kan jag tänka mig för sländorna, men mer då? jag har turen att bo nära en liten sjö och äng där sländor trivs, kopparödlor, ja de gillar väl säkert alla skrymslen
160kvm stort hus
21-02-2008, 08:51
Dröm:
Vattenfall med damm och fisk Lavendel ( lavendel lavendel lavendel ) Massor av doftande blommor
I verkligenheten Lättrensad ( ja det finns ju inte så mycket ) Kal Mossig...
Aqvakul
21-02-2008, 10:19
sparsmakad
torr
underbar
AnnammA
21-02-2008, 10:36
Som en gammal Björn Skifshit:
VILD OCH VACKER!
CITAT Som en gammal Björn Skifshit:
VILD OCH VACKER! Bara två ord  Eller räknar du "och"?
Lars-Olof Arvids
21-02-2008, 14:42
NU:
VILD OCH VACKER här också! Full med härliga ängsblommor. LEVANDE med plats för rådjur, talgoxar, flugsnappare, grodor, fjärilar, blomflugor... LÄTTSKÖTT, enda större arbetsinsatsen är när ängen ska slås. Lite rensning emellanåt, kanske någon ny såyta...
DRÖM:
Tja, vad kan man mer önska sig? Lite större utrymme att odla och sköta kanske, men att ha skogen inpå sig är inte dumt heller.
Olle
Gunilla T
21-02-2008, 15:09
Stenar, stenar , stenar
mera sten!
AnnammA
21-02-2008, 19:24
CITAT (Wilmer @ 21-02-2008, 14:15)  Bara två ord  Eller räknar du "och"? Vild och vacker= tre ord. Ville ju inte komplicera det, ju...
Verkligen! Ogräsbevuxen Sorkangripen på gång
I drömmen: Välordnad Sorkutrotad svensk-japansk inspirerat woodland
Min största passion
Chamomille
22-03-2008, 09:23
Dj...igt lerig Full med snö Stökig
I drömmen En stor sagoträdgård Ett stort sagohus Någon sköter den...
Viburnum
22-03-2008, 10:17
i framtiden:
-rumsindelad -välvårdad (fina klippta buxbomhäckar runtom rabatter ,gångar) -Spännande (ovanligare växter)
Nu:
- Stenig,gropig,rörig framsida. - `Svensson trädgård = gräsmatta med ett litet träd här o där med rabatter i kanterna)baksida. - tråkig ,överallt.
Orkidétjuven
23-03-2008, 16:21
I Drömmen: Lummig Förhistorisk Vatten I nuläget: Balkong Stökig grå
Lemonne
23-03-2008, 18:45
I mina drömmar är min trädgård: Romantisk Lummig Doftande
Just nu är den: Gräsmatta (extra ful gräsmatta dessutom där det kommer upp annat än gräs) För mycket insyn Oromantisk
ingrid fuxwall
23-03-2008, 19:47
Tycker om min trädgård - vet att det var för många ord men så är det.
ingrid
Anna i Åkarp
23-03-2008, 19:58
I framtidenvälkomnande vitblommande innehållsrik I nulägetplatt renoveringsprojekt diversifierad
DragonLady
23-03-2008, 22:24
Nu... VIT VIT VIT Åhh vad trött jag blir på detta upponervända vädret... förra veckan vårvärme 8+.. nu vinter 8- med massor av snö..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|