Lars-Olof Arvids
I kväll (tisdag 19/2) kl 19.00 har Stenungsunds naturskyddsförening årsmöte på kulturhuset Fregatten i Stenungsund. Efter snabba förhandlingar kommer Jan Uddén från Bohusläns museum att prata om "fjärilar både natt och dag". Jan är mycket kunnig och trevlig att höra på, och har fina fjärilsbilder att visa. Många bra tips om hur man gynnar dessa skönheter utlovas.
Välkomna!!!

Olle
Meriona
Oh, jag är medlem i Trollhättans SNF, du vet inte om det finns planer att han kommer hit? Har lusläst programmet för våren, men hittade inte hälften så intressanta saker som det jag nyss gick miste om! -cry-.gif
Lars-Olof Arvids
Från Uddevalla är det ju inte längre till Trollhättan än till Stenungsund, så han kan säkert komma till er också. Du får föreslå det för någon i er styrelse! smile.gif

Olle
amaira
Vad roligt, Olle! Vi i Mälaröarnas Natuskyddsförening har också en fjärilsföreläsning, fast i morgon kväll (onsdag 20 feb). Till oss kommer Lars Imby och berättar om dem, både dag- och natt-, samt visar bilder.
Det ska bli sååå roligt! wub.gif

Årsmöte däremot har vi inte förrän den 14 mars. Då kommer jag att visa några av mina småkrypsbilder härutifrån.

Jag kan ju faktiskt också tipsa här på forumet. *tänkte inte på det*
Lars-Olof Arvids
Kul att ni också ska ha fjärilsföredrag! Lars Imbys bok "Fjärilar i Sverige" är ju jättefin, så det blir säkert lika bra hos er som hos oss! smile.gif

Olle
Meriona
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 19-02-2008, 09:19) *
Från Uddevalla är det ju inte längre till Trollhättan än till Stenungsund, så han kan säkert komma till er också. Du får föreslå det för någon i er styrelse! smile.gif

Olle

Det ska jag absolut göra, jag har noterat namnet! thanks.gif Jag tycker faktiskt att vår förening är lite dålig på att ordna intressanta föreläsningar. Däremot är de duktiga på annat, fågelstudier och slåtter till exempel, också viktigt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon