Full version: Rabbaten
Bettis
Nu har jag varit ute och rensat i en rabbat och blev så ranting.gif för jag gillar den inte, svårt att rensa man får krypa omkring eller knäcka ryggen. Så jag bestämde mig för att ta bort hela skiten och göra om allt sweatingbullets.gif sweatingbullets.gif Men det får bära eller brista. Nu till min fråga blush.gif när är det bästa tiden, jag har alltså en salig blandning i den rosor, pioner, buxbom, en cypress massor av små plantor typ anemoner, vallmo mm mm och så en helsikes massa lökar. Hade tänkt mig att lägga jorden efter kanten på gräsmattan och sedan lägga dit växterna och sedan ösa över mer jord tills den andra blir klar.
Alexander-VG-zon3
du kan göra det efter att tjälen släppt och att dom värsta frost nätterna är förbi , men det sista är mindre viktigt
Lady Hamilton
Och jag skulle råda till att vänta tills lökarna har blommat klart tummenupp.gif Man kan flytta dem tidigare också men med tanke på de övriga växterna så kan de ha hunnit "visa" sig då Och då är det lättare att ta reda på det som du vill spara
LindaLunda
Rosorna skulle jag ta så fort det går att gräva. Kruka in dem tills du vet var du vill ha dem.
Resten kan du ta senare när du vet var de är.
Linda
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon