|
Full version: Kopiera bild!
Irene_L
19-02-2008, 12:25
Jag har försökt att kopiera en bild och sen sätta in den i en tråd som jag skrev men det går inte. Så här gör jag: Högerklickar på bilden...kopierar. Men sen när jag ska klistra in den så finns inte klistra in när jag högerklickar....den texten är bara svag..inte stark som det är annars. Jag har också försökt med att använda Ctrl och v men det går inte heller. Så knepigt det är. Annars funkar det men inte här på Odla. Kan ni hjälpa mig????????
Ja du gör ju rätt. Jag har också upptäckt att det inte går att bara "klistra" in en bild. Man måste ha en länk och lägga in den.
Tänk så mycket enklare det vore att bara kunna klistra in en bild.
Irene_L
19-02-2008, 12:46
men det verkar ju som flera kan klistra in den..utan länk??
Tror du inte att det är så att de som lägger in bilder klickar här ovanför på "infoga bild" och lägger en länk till bilden där. Då ser man ju bilden direkt i inlägget. Jag har kanske fel. Hoppas någon mer svarar.
Irene_L
19-02-2008, 14:20
Så har jag också testat. men då blev det bara ett rött kryss och ingen bild när man klickade på krysset.
Menar du alltså när du ta en bild från nätete eller från ditt album ?
Irene_L
19-02-2008, 14:27
Jag skulle visa en bild som fanns i en trÅd. Det var Maggans fina blomskapelse. Men jag lyckades inte få in bilden sen i min tråd.
Men det funkar inte heller att ta från nätet och försöka sätta in här!!
Hm...ja du Irene........jag har inget bra svar.
Var är alla duktiga datormänniskor........H J Ä L P
Lady Hamilton
19-02-2008, 14:43
 Kopiera-Klistra in Men det går inte om man klickar upp bilden först för den är så stor
Irene_L
19-02-2008, 15:20
nix det går inte alls att göra som du säger...inte för mig
Samma här.
Om jag tar bilden som Ladyn har i sitt inlägg och högerklickar och kopierar.......går sen till mitt inlägg för att klistra in. När jag nu högerklickar i mitt inlägg är inte "klistra in" aktivt.....det går alltså inte.
Irene_L
19-02-2008, 15:27
Precis så är det för mig också.......Du och jag Alba
Fågelvägen
19-02-2008, 16:46
Jag flyttade en bild från mitt fotoalbum till skrivbordet. Nu provar jag att dra in den i texten/Users/christel/Desktop/DSC_0009.JPG Nu försöker jag kopiera den och klistra in den DSC_0009.JPG Jaha, ingendera lyckades! Undrar just hur jag gjort tidigare gånger???  Prövar med en mindre bild, tagen med en annan kamera IMG_0410.JPG.jpg /Users/christel/Desktop/IMG_0410.JPG.jpg NÄHÄ, inte det heller! Då begriper jag inte hur jag fixat det tidigare. "Nån annan får fundera, nån klokare än jag"... (Muminvisa)
Piccante
19-02-2008, 16:53
CITAT (Fågelvägen @ 19-02-2008, 16:46)  Jag flyttade en bild från mitt fotoalbum till skrivbordet. Nu provar jag att dra in den i texten/Users/christel/Desktop/DSC_0009.JPG Nu försöker jag kopiera den och klistra in den DSC_0009.JPG Jaha, ingendera lyckades! Undrar just hur jag gjort tidigare gånger???  Prövar med en mindre bild, tagen med en annan kamera IMG_0410.JPG.jpg /Users/christel/Desktop/IMG_0410.JPG.jpg NÄHÄ, inte det heller! Då begriper jag inte hur jag fixat det tidigare. "Nån annan får fundera, nån klokare än jag"... (Muminvisa) Om bilden är sparad på skrivbordet så är det enklare att ladda upp den direkt från datorn. Klicka på "bläddra" knappen under rutan man skriver i och leta upp -skrivbordet- din bild och klicka på "ladda upp".
Fågelvägen
19-02-2008, 17:20
Tack Markus! Ditt råd var säkert helt ok. Det verkar inte gå att göra i snabbsvar. Och bilden får vara max 339.81 k.
Återstår det ursprungliga problemet som Irene L. tog upp.
Fast nu kom ju bilden med i alla fall, fast den var över 600 k!!!
CITAT (Irene_L @ 19-02-2008, 15:27)  Precis så är det för mig också.......Du och jag Alba  Ja Irene du och jag.....vi får väl trösta varandra. Men du....vi skyller på datorn....det är något fel på våra datorer Varför kan en del kopiera och klistra in men inte vi  Orättvist
Dom som kan, vill nog inte dela med sig sin kunskap till er
titti49zon6
20-02-2008, 11:05
Fågelvägen
20-02-2008, 11:21
Jag kopierade alltså bilden och lade den på skrivbordet. Sedan gjorde jag som Markus skrev och det lyckades, trots att bilden egentligen är för stor.
Irene_L
20-02-2008, 11:48
Men jag menar inte mina egna bilder. Dom kan jag lägga in!!
CITAT (Irene_L @ 20-02-2008, 11:48)  Men jag menar inte mina egna bilder. Dom kan jag lägga in!! Har bara skummat tråden men antar att det är så här du menar: Du högerklickar på en bild, kopierar, går till skrivrutan här, högerklickar igen och vill klistra in. Det tror jag inte går! Inte för nån, det är nog inte bara en del som kan/inte kan. För att lägga in en bild i ett inlägg måste man nog kopiera adressen och klistra in i bild-knappen (Infoga bild).  Är det så du menar....?
Nu gick jag direkt till den "Blå änglatrumpetstråden", högerklickade på Ladyns bild, klickade på kopiera, gick hit högerklickade och klistrade in. Det går alltså alldeles utmärkt utan att ta med egenskaper eller nåt annat. Varför det inte fungerar för alla vet jag naturligtvis inte. Tyvärr glömde två ord
Ajajdå!  Ja då vet jag inte vad det är för konstigt. Högerklickar på Gillans bild, öppnar här och högerklickar igen.... Och det går inte att klistra in!
Testar Gillans blå men det går bara inte. Jag gör presis som ovan.
Irene_L
20-02-2008, 12:57
Äsch då! Nu blir ju jag också frustrerad över att det inte fungerar för er men för mig  .  . Det måste ju bero på nåt!!! Men vad? Tror vi får hålla den här tråden levande tills nån kommer på gåtans lösning. För jag förstog väl rätt att ni inte förstorade bilden först?
Irene_L
20-02-2008, 13:05
Nej jag förstorar Inte upp bilden innan!!
Biggan_
20-02-2008, 13:15
 Jag kan också! Det är inte så att ni glömmer att kopiera?
*Ulrica*
20-02-2008, 13:27
Nä jag kan inte heller bara kopiera och klistra in en bild. Jag måste spara den på min dator först, som mellanled. Förstår inte hur det fungerar att göra så. Vad har ni för webläsare som kan det?
Provade med den där blå trumpeten men det var samma som er andra. Jag använder alltid den här "välj fil, bläddra, ladda upp" som finns längst ner i svarsrutan, eller lägger bilden i albumet och väljer "hämta albumbilder". Det är max 1000 k som gäller står det där.
Irene_L
20-02-2008, 13:31
CITAT (Biggan_ @ 20-02-2008, 13:15)   Jag kan också! Det är inte så att ni glömmer att kopiera?  Näääääääää jag glömmer inte att kopiera!!
Nääää.....jag testade igen och det går inte.
Måste ju vara någon inställning i vår dator .....hoppas någon kommer med lösningen.
HAA! Till och med okunniga jag kunde!!!
Irene_L
20-02-2008, 14:31
Jag har en bärbar dator. Kan det ha nån betydelse????
Lady Hamilton
20-02-2008, 15:48
CITAT (Berith @ 20-02-2008, 12:18)  ....Du högerklickar på en bild, kopierar, går till skrivrutan här, högerklickar igen och vill klistra in........ ......Det tror jag inte går! Inte för nån..........  Joho! Det går aldelens utmärkt PRECIS så gör jag i inlägget som jag skrev tidigare   och nu även i detta inlägg
nej nu gick det inte med den sista bilden, mysko Ledsen, dynamiska sidor i IMG-taggar är inte tillåtet
vad betyder det
Lady Hamilton
20-02-2008, 16:00
Kan det ha att göra med något program i datorn då?  Jag har Windows XP
CITAT (Lady Hamilton @ 20-02-2008, 16:00)  Kan det ha att göra med något program i datorn då?  Jag har Windows XP Me too
CITAT (Lady Hamilton @ 20-02-2008, 15:48)   Joho! Det går aldelens utmärkt PRECIS så gör jag i inlägget som jag skrev tidigare   och nu även i detta inlägg Med Maggans bild så kopierade jag egenskaper och klistrade in under bild. När jag försöker med som Ladyn gör kan jag inte klicka på klistra in för det är inte klickbart. ej heller går det med den bilden såsom jag gjorde med Maggans bild
CITAT (Lady Hamilton @ 20-02-2008, 16:00)  Kan det ha att göra med något program i datorn då?  Jag har Windows XP Jag har också Windows XP.
titti49zon6
21-02-2008, 08:08
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|