Full version: Crocodile pelargon
soolroos
Någon som vet var man kan köpa hängpelargonen Crocodile ?
Se: http://www.odla.nu/artiklar/pelargonium.shtml
Är de vanliga, finns de på 'vilken handelsträdgård som helst' ?
aldo
Jag köpte min i Danmark för många år sedan men har aldrig sett den sedan .

Den levde bara 1 sommar hos mig .

Kolla PM ,soolroos shy.gif
Pius
CITAT (soolroos @ 19-02-2008, 12:41) *
Någon som vet var man kan köpa hängpelargonen Crocodile ?
Se: http://www.odla.nu/artiklar/pelargonium.shtml
Är de vanliga, finns de på 'vilken handelsträdgård som helst' ?

Hejsan

Kontakta hon som har skrivit artikeln, hon brukar sälja pelargonsticklingar via Pelargonsällskapet.

Pius
Henrik_
Jag är ganska så säker på att jag en ensam lite större planta på Brunnsvikens trädgård, när jag var där i måndags. Tittade inte närmre på den.
Jag skulle också kunna tänka mig att Ulriksdals Slottsträdgård har några större plantor, det har de haft tidigare.
Vill du ha i mindre storlek så är det nog värre. Men på brunnsviken skulle du nog kunna få en stickling, tror det blir värre på Ulriksdal.
Båda ligger ju inom samma område, så ett litet besök skadar väl inte? wink.gif
Brunnsviken är mycket mindre, men jag tycker personalen har bra koll och det är fin ordning och intressanta växter.
De ligger ju båda två på i princip samma ställe och som jag har förstått det är det nära från dig?
Annars kan man ju ringa.
soolroos
CITAT (Henrik_ @ 20-02-2008, 08:46) *
Jag är ganska så säker på att jag en ensam lite större planta på Brunnsvikens trädgård, när jag var där i måndags. Tittade inte närmre på den.
Jag skulle också kunna tänka mig att Ulriksdals Slottsträdgård har några större plantor, det har de haft tidigare.
Vill du ha i mindre storlek så är det nog värre. Men på brunnsviken skulle du nog kunna få en stickling, tror det blir värre på Ulriksdal.
Båda ligger ju inom samma område, så ett litet besök skadar väl inte? wink.gif
Brunnsviken är mycket mindre, men jag tycker personalen har bra koll och det är fin ordning och intressanta växter.
De ligger ju båda två på i princip samma ställe och som jag har förstått det är det nära från dig?
Annars kan man ju ringa.

Tack för tipsen, ska undersöka dessa !
Det stämmer att det inte är alltför långt ifrån mig...glömde visst att skriva var jag bor slap.gif i stockholmsområdet kan jag besöka handelsträdgårdar ! tummenupp.gif
VeraCB
Sutarve

Undra om jag får länken att fungera...

Crocodile finns iallafall att beställa hos Sutarve.com om du inte skulle hitta den någon annanstans!
Inger S
Wibrants Trädgård info@rockdala.com utanför Norrköping har övertagit Rockdalas sortiment och där finns massvis med olika pelargonsticklingar. Du bor ju i Stockholm och där har Du ju Wexthuset, info@eragarden.se . De brukar ha många fler sorters pelargoner än vad Rockdala haft och priserna brukar dessutom vara lägre hos dem.
Båda dessa firmor har postorder. Hoppas nu att länkarna fungerar.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon