Bettis
Idag har jag ätit 2 röda pölser, igår åt jag tre knäckemackor. Varför gör jag så? jag kan vara hungrig en stund men det går över, sedan har jag ingen lust att äta och då ska jag bara säga att smal är jag absolut inte...... så konstigt det kan bli crying.gif
Aqvakul
CITAT (Bettis @ 19-02-2008, 19:24) *
Idag har jag ätit 2 röda pölser, igår åt jag tre knäckemackor. Varför gör jag så? jag kan vara hungrig en stund men det går över, sedan har jag ingen lust att äta och då ska jag bara säga att smal är jag absolut inte...... så konstigt det kan bli crying.gif

Laater som du skulle behoeva konsultera meningsloesa traaden!! crazy.gif

edit stavfel
Bettis
CITAT (aq42 @ 19-02-2008, 18:26) *
Laater som du skulle beoeva konsultera meningsloesa traaden!! crazy.gif

rotfl.gif rotfl.gif ja jag ska nog göra det rotfl.gif
mamamaggan
Och du mår bra för övrigt ?

Jag äter väldigt lite för det mesta men det beror på att jag inte mår bra mest p g a mediciner. Det tråkigaste av allt är att jag behöver gå ner i vikt men jag går upp i vikt när jag drar ner på maten.
Ophelia
Kroppen har ibland en viss förmåga att hålla på allt om man äter lite då den tror att det är svältardax.
ingrid fuxwall
CITAT (Ophelia @ 19-02-2008, 18:42) *
Kroppen har ibland en viss förmåga att hålla på allt om man äter lite då den tror att det är svältardax.

Förklara gärna lite närmare - intressant det du skriver
pejori
CITAT (ingrid fuxwall @ 19-02-2008, 21:27) *
Förklara gärna lite närmare - intressant det du skriver

kroppen fungerar så, att den använder maten som bränsle..
får den för lite bränsle bestämmer den sig för att det är svälttider och förbränningen går ner på halvfart.
när man sedan äter ordentligt hinner inte kroppen med, utan lagrar på sej det för kommande behov...

att gå ner i vikt, handlar om att äta lite...och ofta...så inte kroppen luras till svälttider, för då går du inte ner ett hekto...
fyra mål sund mat och två sunda mellanmål, sen händer det saker... tummenupp.gif
Netha
Så har jag också fått förklarat av dietist.
Om du äter sällan och oregelbundet så lägger sig ämnesomsättningen på sparlåga och tar hand om alla kalorier...
den tror att svält råder och det kan dröja tills det kommer påfyllning.

Äter man regelbundet frukost, lunch, middag och mellanmål så jobbar ämnesomsättningen hela tiden och förbränner maten ..
den vet att det med jämna mellanrum kommer mera mat och kan då jobba 100%.

Ser att Pejori förklarade medans jag skrev.
Wilmer
Jag går ner i vikt när jag sköter mitt ätande bättre. Mera mat regelbundet, samt hyffsat nyttigt. Det är när jag är lat och äter sällan och bara fil eller mackor jag går upp i vikt. Har tyvärr lätt för att låta bli att äta samtidigt som jag är en aktiv människa. Min kropp tror nog att jag svälter jämt, stackarn.

Kicki
pejori
CITAT (Wilmer @ 19-02-2008, 21:43) *
Jag går ner i vikt när jag sköter mitt ätande bättre. Mera mat regelbundet, samt hyffsat nyttigt. Det är när jag är lat och äter sällan och bara fil eller mackor jag går upp i vikt. Har tyvärr lätt för att låta bli att äta samtidigt som jag är en aktiv människa. Min kropp tror nog att jag svälter jämt, stackarn.

Kicki

precis...ett vanligt fenomen att man ökar i vikt om man äter lite.....
sen är risken också större att man ramlar dit på något onyttigt på kvällen istället för att kompensera...(lågt blodsocker) naughty.gif

CITAT (Netha @ 19-02-2008, 21:43) *
Så har jag också fått förklarat av dietist.
Om du äter sällan och oregelbundet så lägger sig ämnesomsättningen på sparlåga och tar hand om alla kalorier...
den tror att svält råder och det kan dröja tills det kommer påfyllning.

Äter man regelbundet frukost, lunch, middag och mellanmål så jobbar ämnesomsättningen hela tiden och förbränner maten ..
den vet att det med jämna mellanrum kommer mera mat och kan då jobba 100%.

Ser att Pejori förklarade medans jag skrev.

två själar med samma tanke giggle.gif giggle.gif
Netha
CITAT (pejori @ 19-02-2008, 21:47) *
precis...ett vanligt fenomen att man ökar i vikt om man äter lite.....
sen är risken också större att man ramlar dit på något onyttigt på kvällen istället för att kompensera...(lågt blodsocker) naughty.gif
två själar med samma tanke giggle.gif giggle.gif

mm yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon