|
Hejsan. Tänkte att jag kunde presentera mina små husdjur då:) (Ifall nån är nyfiken) 1.0 Elaphe obsoleta spoliodes  0.1 Elaphe obsoleta lindheimeri  2.1.0 Panterophis guttatus guttatus    0.2 Coelognatus radiatus   0.1 Boa constrictor imperator  Det var några av djuren. Det gick inte lägga in fler bilder i inlägget, och inte i ett fortsättande svar heller, men jag ska försöka igen:) MVH Pelle
Hej! Vilka fina ormar, speciellt den 7:e. Tänk bara på att en del har ormskräck, så "varna" gärna i rubriken, så de inte får en chock. Tack för titten
Ohhhhh vilka läskiga fick rysningar ända ner till stortåna
Här kommer resten. 0.1 Poecilotheria fasciata  0.2 Chrysemys picta bellii   1.0 Caiman crocodilus  0.2 Rattus norvegicus  MVH Pelle
Göta-Petter! Ska du öppna zoo?
Sailor Pluto
19-02-2008, 20:39
Jättefina bilder . Alla ser så pigga och glada ut! Skulle vara spännande att veta hur mycket tid som krävs för att hålla alla nöjda och belåtna?
Har själv en gulbukad vattensköldpadda (Trachemys Scripta Scripta om man ska vara petig), och har varit intresserad av att ha skorpioner, men min omgivning har röstat ner det projektet....
Vilka vackra djur! Sedan jag var på Sri Lanka, (tror det var 1986) har jag velat ha en Gecko. Den du har är otroligt vacker. Kan ge mig några goda råd om jag skulle köpa en Gecko? Kanske kan du tipsa om någon riktigt bra sida på internet? Hälsningar Krakan
Lars-Olof Arvids
20-02-2008, 08:24
Urläckra husdjur du har!  Har du dem hemma, eller har du någon offentlig terrarieanläggning? Jag håller med om att den grönglänsande geckoödlan är helt fantastisk. En liknande har jag sett ute i djungeln på Seychellerna. Olle
Den ödlan är som ett förstklassigt smycke
CITAT (Sailor Pluto @ 19-02-2008, 20:39)  Jättefina bilder . Alla ser så pigga och glada ut! Skulle vara spännande att veta hur mycket tid som krävs för att hålla alla nöjda och belåtna?
Har själv en gulbukad vattensköldpadda (Trachemys Scripta Scripta om man ska vara petig), och har varit intresserad av att ha skorpioner, men min omgivning har röstat ner det projektet.... Hejsan. Kul att du gillar dem:) Jag har inte så bra koll på tiden, men 1 timme eller mer om dan är ju inte så svårt att fördriva med djuren. Jag har oxå haft T.s scripta, men jag hade 5st. Har tyvärr inte kvar dem längre och det är lite tråkigt känner jag. Jag tycker inte du ska lyssna för mycket på omgivningen, utan skaffa de djuren du vill ha. Jag har oxå fått höra en del om mina ormar. Finns ingen i min bekantskapskrets som gillar ormar, men de får acceptera mitt intresse:) Så skaffa du dig ett par scorpioner. Vilken art är det du vill skaffa? MVH Pelle
CITAT (Krakan @ 19-02-2008, 20:50)  Vilka vackra djur! Sedan jag var på Sri Lanka, (tror det var 1986) har jag velat ha en Gecko. Den du har är otroligt vacker. Kan ge mig några goda råd om jag skulle köpa en Gecko? Kanske kan du tipsa om någon riktigt bra sida på internet? Hälsningar Krakan Hej. Ja, visst är det fina ödlor. Och det finns så fruktansvärt många olika arter så det kan bli svårt att välja:) Jag har inte så stor erfarenhet av ödlor, men det jag kan säga om min är väl att den är perfekt för den är så liten, så den kräver inte så mycket utrymme. Storleken kan du avgöra på bilden, det är nämligen en pizzaburk han sitter i:) Det besvärliga med den är att den är väldigt snabb och kan klättra på alla ytor. I mitt glasterrarie klättran han på både väggar och tak. Så det är noga att ha ett väldigt rymmningssäkert terrarie. En väldigt bra sida som är gjord av en som föder upp olika Geckos är http://www.phelsuma.se/Andra geckosidor: http://www.aageckos.se/http://www.geocities.com/crestedgecko/http://www.ig-phelsuma.de/index.htmlOch ett par forum oxå: http://www.captivebred.co.uk/forum/index.phphttp://phelsumaweb.com/forum/index.phpHoppas detta hjälpte lite. MVH Pelle CITAT (Lars-Olof Arvids @ 20-02-2008, 08:24)  Urläckra husdjur du har!  Har du dem hemma, eller har du någon offentlig terrarieanläggning? Jag håller med om att den grönglänsande geckoödlan är helt fantastisk. En liknande har jag sett ute i djungeln på Seychellerna. Olle Hej Ja, jag har dem hemma i min lägenhet, men ska flytta till hus ganska snart så då kan man ju få in ännu mer djur:) *mums* Ödlan heter på Svenska "Gulhuvad Daggecko" om du är intresserad. MVH Pelle
Flamingon - växtgalning
21-02-2008, 20:06
Hej och Välkommen! Läckra djur, vi är inte så många med reptiler här. Själv har jag 5 ormar (än så länge), 0.1 vitsidad obsoleta obsoleta och 4 majsormar i olika morpher, (en röd amel, en orange amel, en anery och en green snow).
Myosotis
21-02-2008, 20:20
Jättefina ormar på de första 6 bilderna som tyvärr är de enda jag kan se, resten blir bara röda kryss (har stenåldersuppkoppling).  Ger upp för tillfället, har försökt minst tre ggr igår och idag.
CITAT (Flamingon - växtgalning @ 21-02-2008, 20:06)  Hej och Välkommen! Läckra djur, vi är inte så många med reptiler här. Själv har jag 5 ormar (än så länge), 0.1 vitsidad obsoleta obsoleta och 4 majsormar i olika morpher, (en röd amel, en orange amel, en anery och en green snow).  Hejsan. Åh, den vitsidade E.o obsoleta är ju bara så fin. Ska nog oxa köpa en sån inom kort var det tänkt:) MVH Pelle CITAT (Myosotis @ 21-02-2008, 20:20)  Jättefina ormar på de första 6 bilderna som tyvärr är de enda jag kan se, resten blir bara röda kryss (har stenåldersuppkoppling).  Ger upp för tillfället, har försökt minst tre ggr igår och idag. Hej. Vad synd att du inte kan se alla bilderna:( Men prova att gå in på min zoon istället. Där är bilderna inte så stora. http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1162405MVH Pelle
Flamingon - växtgalning
23-02-2008, 12:11
Den vitsidade är i mitt tycke en av de finaste ormarna, andra favoriter är e. climacophora (speciellt Kunashir lokaliteten) och e. porphyracea coxi. ClimacophoraCoxiOrmar är överlag så vackra, nackdelen är att det finns för många som man skulle vilja ha. Har det att den vitsidade har gått ner väldigt mycket i pris sedan jag köpte min för ett par år sedan. Synd tycker jag eftersom det är en så vacker orm, den verkar även inte vara så populär här i Sverige. Har SETT att den vitsidade //-// osv ska det ju vara.
Sailor Pluto
24-02-2008, 12:29
Inga från Närke
24-02-2008, 14:37
Hej Pelon
En liten men vänlig kommentar. När vi lägger in bilder på typ ormar och spindlar så förvarnar vi ofta i textens rubrik t.ex. "Varning bildpresentation av ormar" för det finns de som inte tycker om eller har fobi för ormar och det framkommer ju inte i din text. Sedan är det vädigt stora bilder du lägger in, försök att minska ner dem, alla har inte stor skärm och den bildupplösningen och det tar tid att ladda ner. Personligen kan jag inte se dem i sin helhet utan måste bläddra och då missar man ju mycket av skönheten i bilderna. Du kanske kan gå in och redigera med att minska dem lite. Tack på förhand.
PS! Ser att du åtgärdat storleken redan innan jag skrev inlägget. Tack. DS!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|