Pelon
Hejsan.

Tänkte att jag kunde presentera mina små husdjur då:) (Ifall nån är nyfiken)

1.0 Elaphe obsoleta spoliodes

0.1 Elaphe obsoleta lindheimeri

2.1.0 Panterophis guttatus guttatus

0.2 Coelognatus radiatus

0.1 Boa constrictor imperator

Det var några av djuren. Det gick inte lägga in fler bilder i inlägget, och inte i ett fortsättande svar heller, men jag ska försöka igen:)

MVH Pelle
Boxer
Hej! Vilka fina ormar, speciellt den 7:e.

Tänk bara på att en del har ormskräck, så "varna" gärna i rubriken, så de inte får en chock.

Tack för titten wub.gif
Siska
Ohhhhh vilka läskiga fick rysningar ända ner till stortåna help.gif
Pelon
Här kommer resten.

0.1 Poecilotheria fasciata

0.2 Chrysemys picta bellii

1.0 Caiman crocodilus

0.2 Rattus norvegicus

MVH Pelle
Boxer
Göta-Petter! Ska du öppna zoo? biggrin.gif
Sailor Pluto
Jättefina bilder smile.gif . Alla ser så pigga och glada ut! Skulle vara spännande att veta hur mycket tid som krävs för att hålla alla nöjda och belåtna?

Har själv en gulbukad vattensköldpadda (Trachemys Scripta Scripta om man ska vara petig), och har varit intresserad av att ha skorpioner, men min omgivning har röstat ner det projektet....
Krakan
Vilka vackra djur! rolleyes.gif
Sedan jag var på Sri Lanka, (tror det var 1986) har jag velat ha en Gecko.
Den du har är otroligt vacker.
Kan ge mig några goda råd om jag skulle köpa en Gecko?
Kanske kan du tipsa om någon riktigt bra sida på internet?

Hälsningar Krakan
Lars-Olof Arvids
Urläckra husdjur du har! ohmy.gif wub.gif Har du dem hemma, eller har du någon offentlig terrarieanläggning? Jag håller med om att den grönglänsande geckoödlan är helt fantastisk. En liknande har jag sett ute i djungeln på Seychellerna.

Olle
Boxer
Den ödlan är som ett förstklassigt smycke wub.gif
Pelon
CITAT (Sailor Pluto @ 19-02-2008, 20:39) *
Jättefina bilder smile.gif . Alla ser så pigga och glada ut! Skulle vara spännande att veta hur mycket tid som krävs för att hålla alla nöjda och belåtna?

Har själv en gulbukad vattensköldpadda (Trachemys Scripta Scripta om man ska vara petig), och har varit intresserad av att ha skorpioner, men min omgivning har röstat ner det projektet....

Hejsan.

Kul att du gillar dem:)

Jag har inte så bra koll på tiden, men 1 timme eller mer om dan är ju inte så svårt att fördriva med djuren.

Jag har oxå haft T.s scripta, men jag hade 5st. Har tyvärr inte kvar dem längre och det är lite tråkigt känner jag.

Jag tycker inte du ska lyssna för mycket på omgivningen, utan skaffa de djuren du vill ha.
Jag har oxå fått höra en del om mina ormar.
Finns ingen i min bekantskapskrets som gillar ormar, men de får acceptera mitt intresse:)

Så skaffa du dig ett par scorpioner. Vilken art är det du vill skaffa?

MVH Pelle
Pelon
CITAT (Krakan @ 19-02-2008, 20:50) *
Vilka vackra djur! rolleyes.gif
Sedan jag var på Sri Lanka, (tror det var 1986) har jag velat ha en Gecko.
Den du har är otroligt vacker.
Kan ge mig några goda råd om jag skulle köpa en Gecko?
Kanske kan du tipsa om någon riktigt bra sida på internet?

Hälsningar Krakan

Hej.

Ja, visst är det fina ödlor. Och det finns så fruktansvärt många olika arter så det kan bli svårt att välja:)

Jag har inte så stor erfarenhet av ödlor, men det jag kan säga om min är väl att den är perfekt för den är så liten, så den kräver inte så mycket utrymme. Storleken kan du avgöra på bilden, det är nämligen en pizzaburk han sitter i:)
Det besvärliga med den är att den är väldigt snabb och kan klättra på alla ytor. I mitt glasterrarie klättran han på både väggar och tak. Så det är noga att ha ett väldigt rymmningssäkert terrarie.

En väldigt bra sida som är gjord av en som föder upp olika Geckos är http://www.phelsuma.se/

Andra geckosidor:

http://www.aageckos.se/
http://www.geocities.com/crestedgecko/
http://www.ig-phelsuma.de/index.html

Och ett par forum oxå:

http://www.captivebred.co.uk/forum/index.php
http://phelsumaweb.com/forum/index.php

Hoppas detta hjälpte lite.

MVH Pelle

CITAT (Lars-Olof Arvids @ 20-02-2008, 08:24) *
Urläckra husdjur du har! ohmy.gif wub.gif Har du dem hemma, eller har du någon offentlig terrarieanläggning? Jag håller med om att den grönglänsande geckoödlan är helt fantastisk. En liknande har jag sett ute i djungeln på Seychellerna.

Olle

Hej

Ja, jag har dem hemma i min lägenhet, men ska flytta till hus ganska snart så då kan man ju få in ännu mer djur:) *mums*

Ödlan heter på Svenska "Gulhuvad Daggecko" om du är intresserad.

MVH Pelle
Flamingon - växtgalning
Hej och Välkommen!

Läckra djur, vi är inte så många med reptiler här. Själv har jag 5 ormar (än så länge), 0.1 vitsidad obsoleta obsoleta och 4 majsormar i olika morpher, (en röd amel, en orange amel, en anery och en green snow). wub.gif biggrin.gif
Myosotis
Jättefina ormar på de första 6 bilderna som tyvärr är de enda jag kan se, resten blir bara röda kryss (har stenåldersuppkoppling). sad.gif
Ger upp för tillfället, har försökt minst tre ggr igår och idag.
Pelon
CITAT (Flamingon - växtgalning @ 21-02-2008, 20:06) *
Hej och Välkommen!

Läckra djur, vi är inte så många med reptiler här. Själv har jag 5 ormar (än så länge), 0.1 vitsidad obsoleta obsoleta och 4 majsormar i olika morpher, (en röd amel, en orange amel, en anery och en green snow). wub.gif biggrin.gif

Hejsan.

Åh, den vitsidade E.o obsoleta är ju bara så fin. Ska nog oxa köpa en sån inom kort var det tänkt:)

MVH Pelle

CITAT (Myosotis @ 21-02-2008, 20:20) *
Jättefina ormar på de första 6 bilderna som tyvärr är de enda jag kan se, resten blir bara röda kryss (har stenåldersuppkoppling). sad.gif
Ger upp för tillfället, har försökt minst tre ggr igår och idag.

Hej.

Vad synd att du inte kan se alla bilderna:(

Men prova att gå in på min zoon istället. Där är bilderna inte så stora.

http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1162405

MVH Pelle
Flamingon - växtgalning
Den vitsidade är i mitt tycke en av de finaste ormarna, andra favoriter är e. climacophora (speciellt Kunashir lokaliteten) och e. porphyracea coxi.

Climacophora

Coxi

Ormar är överlag så vackra, nackdelen är att det finns för många som man skulle vilja ha. smile.gif wub.gif

Har det att den vitsidade har gått ner väldigt mycket i pris sedan jag köpte min för ett par år sedan. Synd tycker jag eftersom det är en så vacker orm, den verkar även inte vara så populär här i Sverige.

Har SETT att den vitsidade //-// osv ska det ju vara.
Sailor Pluto
CITAT (Pelon @ 21-02-2008, 16:54) *
Hejsan.

Kul att du gillar dem:)

Jag har inte så bra koll på tiden, men 1 timme eller mer om dan är ju inte så svårt att fördriva med djuren.

Jag har oxå haft T.s scripta, men jag hade 5st. Har tyvärr inte kvar dem längre och det är lite tråkigt känner jag.

Jag tycker inte du ska lyssna för mycket på omgivningen, utan skaffa de djuren du vill ha.
Jag har oxå fått höra en del om mina ormar.
Finns ingen i min bekantskapskrets som gillar ormar, men de får acceptera mitt intresse:)

Så skaffa du dig ett par scorpioner. Vilken art är det du vill skaffa?

MVH Pelle

En timme om dagen låter ju ganska överkomligt smile.gif . Våra hundar tar upp iaf två timmar eller mer med promenader, bus och annat.

Har fastnat för den vanligaste (och antagligen minst farliga) arten, Pandinus imperator. Hoppas stavningen blev rätt, det står olika överallt. De är fina och faktiskt ganska söta på något sätt smile.gif . Det värsta som skulle kunna hända är väl att den smiter och råkar illa ut p.g.a hundarna eller katterna.

Den som har varit mest nojig är faktiskt min kära mamma, som bor ett par mil bort och inte har något att oroa sig för om skorpionen skulle komma lös. Man kan ju tycka att sambon borde vara mer orolig biggrin.gif ! Vi får väl se om det blir något av den här idén. I så fall kommer det säkert bilder...
Inga från Närke
Hej Pelon

En liten men vänlig kommentar.
När vi lägger in bilder på typ ormar och spindlar så förvarnar vi ofta i textens rubrik t.ex. "Varning bildpresentation av ormar" för det finns de som inte tycker om eller har fobi för ormar och det framkommer ju inte i din text. Sedan är det vädigt stora bilder du lägger in, försök att minska ner dem, alla har inte stor skärm och den bildupplösningen och det tar tid att ladda ner.
Personligen kan jag inte se dem i sin helhet utan måste bläddra och då missar man ju mycket av skönheten i bilderna. Du kanske kan gå in och redigera med att minska dem lite.
Tack på förhand.

PS! Ser att du åtgärdat storleken redan innan jag skrev inlägget. Tack. DS!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon