Det kliar i fingrarna redan och jag funderade på att börja så tidigt i år. Då kommer vi givetvis till frågan om belysning, behöver jag verkligen köpa dyra växtlampor eller räcker det med en vanlig lampa/lysrör som jag sätter en timer på?
Gåsis
19-02-2008, 21:03
Om du frågar mig räcker det med lysrör men inte med vanlig lampa.
/Åsa
Eva 33c
19-02-2008, 21:04
Vanliga lysrör funkar hur bra som helst. Det finns en hel del skrivet om det i forumet, går nog att söka på. Själv har jag lysrörsarmaturer jag köpt på kommunens Ta-till-vara-verkstad, vanliga kontorsaramturer med vanliga "kontorsrör" som jag använt många år.
ingrid fuxwall
19-02-2008, 21:20
Själv kör jag med lysrör och förhoppningsvis blir det bra plantor av dem.
Har insett att jag inte är någon elektriker - mina försök resulterade i en stor smäll och helt mörkt på undervåningen. Får hålla mig till vad jag har och köpa enkla lösningar.
ewa zon 3
19-02-2008, 21:46
Vanliga lysrör kommer blir jättebra. 14-16 timmars belysning och riktigt nära ovanför sådderna, ca 10 cm, så kommer du få fina plantor.
Och Ingrid, lova mig att du inte skruvar mer med det elektriska om du inte är 100% säker på vad du gör.
/Ewa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.