Sidor: 1, 2
*Ulrica*
Odlaklubben Västs Marsträff

Onsdagen den 12 mars
17 - 19 Kom-när-du-kan-fika på Mimers Hus Café.
19.00 Föredrag med Peter Korn på Mimers Hus, hörsal 2.

Föredraget "När man vill ha allt" med Peter Korn.
Ett föredrag om Peters trädgård.
Hur han skapar olika miljöer (allt från öken till myrmark)
för att kunna odla alla typer av växter.
Länk till Peter Korns hemsida

19.00, Mimers hus i Kungälv.
Medlemmar 30 kr, övriga 60 kr.
Arr. Vuxenskolan i samarbete med Kungälvs trädgårdsförening.
Biljetter finns att köpa i Mimers hus.

Anmälan sker här i tråden eller via PM till *Ulrica* senast den 3 mars
om du vill vara helt säker på att få en biljett. Efter det får du fixa biljett själv.

Ange gärna ungefär vilken tid du planerar att komma.
Frågor och samåkningsplaner tas också i denna tråden.
*Ulrica*
Anmälda till Marsträffen:

*Ulrica* (kommer 17)
Eva i Höga
uteplatsen
ingrid fuxwall
Eva i Höga
Jag kan köpa biljetter i förväg bara jag vet hur många som kommer. Kan tänka mig att Peter Korns föredrag är ganska populära. Biljetterna släpps ca två veckor innan så i nästa vecka är det bra om man anmäler sig här. I annat fall är det bara att hoppas på att det finns biljetter kvar.
*Ulrica*
CITAT (Eva i Höga @ 20-02-2008, 14:04) *
Jag kan köpa biljetter i förväg bara jag vet hur många som kommer. Kan tänka mig att Peter Korns föredrag är ganska populära. Biljetterna släpps ca två veckor innan så i nästa vecka är det bra om man anmäler sig här. I annat fall är det bara att hoppas på att det finns biljetter kvar.
Jag skrev i inbjudan att man måste anmäla sig senast den 3 mars. Då kan du ringa och boka biljetter på måndagen den 4:e, det borde räcka. Anmäler man sig efter det så får man fixa biljetter själv. Det är väl ok?
kungsmynta
CITAT (Eva i Höga @ 20-02-2008, 14:04) *

Kungsmynta vill ha 2 biljetter
ingrid fuxwall
Vad roligt det ska bli! Bara för att vara säker på att kunna komma ska jag behålla vinterdäcken på ena bilen.

ingrid
Lars-Olof Arvids
Jag anmäler mig också. Det ska bli kul!

Olle
*Ulrica*

*Ulrica* (kommer 17)
Eva i Höga
uteplatsen
ingrid fuxwall
kungsmynta + 1 person (Välkommen till Odlaklubben Väst, kungsmynta!)
Lars-Olof Arvids

Skulle ni få förhinder el. liknande så meddela detta snarast här i tråden eller via PM till *Ulrica*
anx
Jag har funderat, men jag kan nog inte hålla mig borta:) Jättetacksam om du kunde fixa biljetter Eva:)
Monaxe
Jag kommer, kan inte låta bli. det är ju på hemmaplan.
*Ulrica*

*Ulrica* (kommer 17)
Eva i Höga
uteplatsen
ingrid fuxwall
kungsmynta + 1 person (Välkommen till Odlaklubben Väst, kungsmynta!)
Lars-Olof Arvids
anx
Monica i Kungälv

Skulle ni få förhinder el. liknande så meddela detta snarast här i tråden eller via PM till *Ulrica*
Bettis
Förmodligen jag också, men väntar lite med att anmäla mig, hur gick det med biljetterna ska vi köpa på plats??
*Ulrica*
CITAT (Bettis @ 21-02-2008, 20:09) *
Förmodligen jag också, men väntar lite med att anmäla mig, hur gick det med biljetterna ska vi köpa på plats??
Om du anmäler dej innan den 3 mars så fixar Eva biljetter. De som tillkommer efter det får fixa biljetter själva eftersom det är risk för att biljetterna tar slut.
Bettis
CITAT (*Ulrica* @ 21-02-2008, 20:13) *
Om du anmäler dej innan den 3 mars så fixar Eva biljetter. De som tillkommer efter det får fixa biljetter själva eftersom det är risk för att biljetterna tar slut.

Jag talar om hur det blir ev i morgon, jag hoppas att jag kan komma!
Österläge
Jag trooor att jag kan komma!! Vänta lite med att skriva upp mig så får jag fundera klart på hur jag bäst hinner från jobbet till Kungälv... smile.gif
Eva i Höga
CITAT (*Ulrica* @ 20-02-2008, 20:15) *
Jag skrev i inbjudan att man måste anmäla sig senast den 3 mars. Då kan du ringa och boka biljetter på måndagen den 4:e, det borde räcka. Anmäler man sig efter det så får man fixa biljetter själv. Det är väl ok?

Det blir bra Ulrica, jag fixar biljetter den 4 mars.
*Ulrica*
Eva - vill du ha pengar insatt på bankkonto av de som ska ha biljetter eller vill du lägga ut? Det kan ju bli en del då de flesta antagligen ej är medlemmar.
Trädgårdsmästarn
Hej!
Typiskt att det är en onsdag när jag själv håller kurs i vårblommor.
Vet någon om han håller föredraget någon annanstans men inte på onsdagar

mvh
Mikael
Eva i Höga
Jag tror jag lägger ut pengarna, då köper jag åt dem som är anmälda senast den 3 mars. Är det då någon som inte kommer som jag köpt biljett åt så KRÄVER jag den på pengar ändå. Så får det bli!

CITAT (Trädgårdsmästarn @ 25-02-2008, 09:19) *
Hej!
Typiskt att det är en onsdag när jag själv håller kurs i vårblommor.
Vet någon om han håller föredraget någon annanstans men inte på onsdagar

mvh
Mikael

Jag tror han håller föredrag lite här o där, men vet inte var. Kolla på hans hemsida om det står nåt där.
*Ulrica*
CITAT (Eva i Höga @ 25-02-2008, 09:22) *
Jag tror jag lägger ut pengarna, då köper jag åt dem som är anmälda senast den 3 mars. Är det då någon som inte kommer som jag köpt biljett åt så KRÄVER jag den på pengar ändå. Så får det bli!
Det låter bra. Jag ska vara jättetydlig på detta när jag skriver anmälningslistan nästa gång. Det ska nog gå bra.
*Ulrica*
Anmälda senast den 3 mars till Marsträffen:

*Ulrica* (kommer 17)
Eva i Höga
ingrid fuxwall
kungsmynta + 1 person
Lars-Olof Arvids
anx
Monica i Kungälv

Skulle ni få förhinder el. liknande så meddela detta snarast här i tråden eller via PM till *Ulrica*.
Får du förhinder efter den 4 mars när Eva ska köpa biljetterna så får du antingen försöka sälja den till någon annan som anmäler sig senare eller betala den ändå.
Eva i Höga
Nån mer som vill lyssna på Peter Korn och vill att jag ska köpa biljett? Anmäl dig innan 3 mars!
ingrid fuxwall
CITAT (Eva i Höga @ 27-02-2008, 10:32) *
Nån mer som vill lyssna på Peter Korn och vill att jag ska köpa biljett? Anmäl dig innan 3 mars!

Än har vi inte kommit dig - den 3:e mars
und
Jag vill gärna följa med och lyssna på Peter Korn. Vet ej när jag kan komma till fikat.
*Ulrica*

*Ulrica* (kommer 17)
Eva i Höga
ingrid fuxwall
kungsmynta + 1 person
Lars-Olof Arvids
anx
Monica i Kungälv
und

Skulle ni få förhinder el. liknande så meddela detta snarast här i tråden eller via PM till *Ulrica*.
Får du förhinder efter den 4 mars när Eva ska köpa biljetterna så får du antingen försöka sälja den till någon annan som anmäler sig senare eller betala den ändå.
Österläge
CITAT (*Ulrica* @ 01-03-2008, 19:47) *

*Ulrica* (kommer 17)
Eva i Höga
ingrid fuxwall
kungsmynta + 1 person
Lars-Olof Arvids
anx
Monica i Kungälv
und

Jag kommer också! Har eventuellt några med mig, meddelar det senast imorgon 3 mars. Jag kommer nog inte så långt innan föredraget, måste hem efter jobbet o hämta bilen så kommer nog ca 18.30.
anemon
Här kommer min anmälan till föreläsningen. Jag samåker med und och vet ännu inte riktgt vilken tid vi kan komma iväg. Det skall bli riktigt roligt att höra Peter. Har inte besökt hans trädgård ännu.
anemon
Eva i Höga
Nu ser det ut som vi är 11 stycken. Kul! Men vi får avvakta till i eftermiddag innan beslut om hur många vi blir. Det verkar som du Ulrica kommer redan klockan 17 så då får du ta ett bord till oss, jag kanske inte hinner riktigt så tidigt men kommer så fort jag kan. Hoppas det är några fler som hinner ta en fika, vi har ju alltid så trevligt när vi träffas och pratar.
*Ulrica*

*Ulrica* (kommer 18)
Eva i Höga (kommer ca 17.30?)
ingrid fuxwall
kungsmynta + 1 person
Lars-Olof Arvids
anx
Monica i Kungälv
und
anemon
uteplatsen (kommer 18.30)

*Ulrica*
CITAT (Eva i Höga @ 03-03-2008, 10:26) *
Nu ser det ut som vi är 11 stycken. Kul! Men vi får avvakta till i eftermiddag innan beslut om hur många vi blir. Det verkar som du Ulrica kommer redan klockan 17 så då får du ta ett bord till oss, jag kanske inte hinner riktigt så tidigt men kommer så fort jag kan. Hoppas det är några fler som hinner ta en fika, vi har ju alltid så trevligt när vi träffas och pratar.
Jag får det också till 11 stycken just nu. Då håller du koll här i tråden, Eva, ifall någon mer skulle tillkomma under dagen?

Jag har fått lite logistikproblem och får nöja mej med att komma klockan 18. Vore bra om ni andra kunde ge en hint om när ni dyker upp så ingen stackare behöver sitta själv och vänta...
Lars-Olof Arvids
Jag har anmält att jag vill vara med i Kungälvs trädgårdsförening, men inte fått något inbetalningskort än. Är det medlemspris som gäller då?

Hur dags jag kommer vet jag inte riktigt. Hoppas få skjuts med Ingrid, men har inte gjort upp något än. Annars går det tätt med bussar, så jag kan nog komma ganska tidigt.

Olle
Eva i Höga
Olle, jag skickar pm till dig.
Eva i Höga
Nu måste jag stänga av datorn för att åka på kundbesök. Jag åker in till Mimers och köper 11 biljetter till Peter Korns föredrag. Nån som inte hunnit anmäla sig? Jag kanske kan fixa det senare men jag lovar inget.
Österläge
Eva, skulle du inte vänta med att köpa biljetter tills imorn? I och med att vi har sagt att sista anmälan är idag så är det ju lite dumt om man inte har hela dagen på sig...
*Ulrica*
CITAT (*Ulrica* @ 20-02-2008, 20:15) *
Mitt fel! Jag menade måndagen den 3:e men skrev måndagen den 4:e. Hoppas det löser sig ändå!

CITAT (Eva i Höga @ 22-02-2008, 10:08) *
Det blir bra Ulrica, jag fixar biljetter den 4 mars.
Här har Eva också skrivit 4:e men kanske tänkt måndag? Usch, vad jag har klantat till det. Idag är det måndag, men den 3/3.
Dito Verde
Hej på er

Som vanligt kan jag inte lämna besked.
Jag kommer kanske...

För mig är det lika kul att träffa er som att lyssna på föredraget.
Ska försöka.

(Jag beställer alltså ingen biljett)

/p
Österläge
Ingen av mina kompisar kunde så det blir bara jag. Ulrica, det är säkert ingen fara, det är ju inte Nobelmiddagen det gäller... wink.gif Och ingen verkar ju ha anmält sig efter mitt inlägg i går heller så det blev ingen som hamnar mellan stolarna. Skönt! smile.gif Ska bli så roligt att träffas o lyssna på Peter Korn! biggrin.gif
Eva i Höga
Att jag fick köpa biljetterna redan på måndag berodde på att jag var tvungen att göra kundbesök på tisdag och inte hade möjlighet att köpa då. Var också rädd att biljetterna skulle ta slut. Men nu har jag köpt 11 stycken och längtar efter att få träffa er alla (och lyssna på Peter Korn).
Eva i Höga
Ja, om en vecka ses vi, kul. Vad tycker ni om att var och en tar med sig något till ett lotteri mellan oss? En krukväxt, stickling, planta, fröpåse el dyl. Då får alla med sig något hem. Tycker ni det är OK så ta med något hemifrån.
*Ulrica*
CITAT (Eva i Höga @ 05-03-2008, 12:46) *
Vad tycker ni om att var och en tar med sig något till ett lotteri mellan oss? En krukväxt, stickling, planta, fröpåse el dyl. Då får alla med sig något hem. Tycker ni det är OK så ta med något hemifrån.
Ja! Vilken kul idé!

Hm... då ska jag ta med mej... en... en hm... fin liten rotad stickling av en Plectranthus ernstii. Sticklingen kommer fråm plantan nedan som jag fick som stickling i juli förra året av Gertie här på forumet.

[attachment=14447:p._ernstii.jpg]
Lars-Olof Arvids
Jag kan ta med lite fröplantor av isop. Ännu är de pyttesmå, men hinner förhoppningsvis växa lite under veckan. Det skulle vara bra att få LITE mer plats för nya omskolningar i källaren. smile.gif

Olle
ingrid fuxwall
Även jag tar med mig lite, så det gör inget om någon glömmer - hade ju tagit en hel del krukväxt skott till sammankomsten jag uteblev från.

ingrid
Österläge
Hmm, har nog lite frön jag kan ta med... Eller blir det en futtig vinst om det är en halvfull (halvtom?) fröpåse...? unsure.gif

Ingrid, hade du små julrosor som du hade tänkt ta med förra gången? En sådan skulle jag gäääärna vilja ha... *viftar med ögonfransarna* blush.gif
ingrid fuxwall
CITAT (uteplatsen @ 05-03-2008, 19:45) *
Hmm, har nog lite frön jag kan ta med... Eller blir det en futtig vinst om det är en halvfull (halvtom?) fröpåse...? unsure.gif

Ingrid, hade du små julrosor som du hade tänkt ta med förra gången? En sådan skulle jag gäääärna vilja ha... *viftar med ögonfransarna* blush.gif

Självfallet - hur många?

ingrid som ska ut och leta
Monaxe
CITAT (ingrid fuxwall @ 05-03-2008, 21:46) *
Självfallet - hur många?

Oh, låter intressant tycker jag med.... flirting.gif flirting.gif flirting.gif

Har inte så mycket att ta med dessvärre, frösådderna är för små... har däremot en hoper med sticklingar från paradisträd (Crassula Ovata) om någon är intresserad?
*Ulrica*
Ingrid - ska jag ta med krukor till dej?

Monica och uteplatsen - det blir jättebra "vinster", det är ju faktiskt mest för skojs skull!
Eva i Höga
Ja, alla, det blir jättebra, som Ulrica säger är det ju bara på skoj, det är roligt att få med sig något hem. Vi gör ett litet lotteri, det är alltid spännande att se vad man kan vinna.
Österläge
CITAT (ingrid fuxwall @ 05-03-2008, 21:46) *
Självfallet - hur många?

Oh, det räcker med två för mig, en i reserv ifall jag tar död på någon...

Har ni oxå fått era Odlaknappar? Alla som har tar väl på sin på onsdag?!? smile.gif
*Ulrica*
CITAT (uteplatsen @ 08-03-2008, 13:22) *
Har ni oxå fått era Odlaknappar? Alla som har tar väl på sin på onsdag?!? smile.gif
Självklart! yes.gif Jag fick en utan namn också, den tar jag med ifall någon vill ha den.
Österläge
CITAT (*Ulrica* @ 08-03-2008, 17:30) *
Självklart! yes.gif Jag fick en utan namn också, den tar jag med ifall någon vill ha den.

Bra idé! idea.gif Jag tar oxå med min tomma om någon vill ha den. Ska bli så roligt att träffas igen!!! bravo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon