Full version: Visst håller ni med?
Tosan
Igår fick gubben ett brev från arbetsgivaren. Vi är bjudna på veteranfest i skellefteå i vår, klädsel:kavaj. Det innebär ju då att jag behöver klänning och skor (kostar dyra pengar) och jag kommer inte ens att hinna in i plantskolan i skellefteå där jag vill köpa en ros. Utan det blir skaka i buss, sitta, sitta, och sitta för att sen skaka buss igen.

Samtidigt sitter jag och dreglar på Peter Beales hemsida. Hittar några godingar där som jag måste ha, pundet är relativt lågt just nu...

Så då tycker ju jag att gubben kan lägga pengarna på rosorna ist för på klänningen och så får han åka på veteranfesten själv, och jag slipper bli dålig i flera dar efteråt (min nacke klarar inte såna tillställningar)

Visst håller ni med?
Kajsa
Svårt, men ingen vet ju vad klänningen kostade, man kan köpa en billig blåsa på Hennes och skor på rea. Roligare för maken om du är med, ett kärt minne kanske ? Klart att rosorna får kosta mest, jag kör med jeans och billiga kläder, ingen klädlyx här inte.
Betty
Jag håller med dig Tosan, jajamen! Stanna du hemma och njut av rosorna och låt gubben åka på veteranfesten själv. Kan ju knappast vara kul för honom heller att veta att du mår dåligt flera dar efter ett par såna där bussresor.
Din nacke är absolut "giltig frånvaro". yes.gif

Säkert kommer det fler lämpligare tillfällen att göra kul resor ihop med gubben, resor som inte tar knäcken på dig i flera dar efteråt. tummenupp.gif
Tosan
Ja till saken hör ju att jag trivs bäst i jeans och boots, vantrivs i kjol och klänning, och hatar att köpa kläder för jag är så djäkla vanskapt (enligt dagens klädskapare) Gubben vill ju såklart att jag ska följa med, och visst hade det varit trevligt, om man pallat. Sp nu försöker jag få honom att förstå hur mycket billigare det blir att köpa rosor giggle.gif
Anders Roslagen
Nä, jag är sällan sån som håller med... Jag tycker inte att man ska ställa rosinköp mot något annat, rosköp ska inte behöva försvaras!
(Ok, jag gör det väl själv ibland.)
Tosan
CITAT (Anders Roslagen @ 20-02-2008, 22:29) *
Nä, jag är sällan sån som håller med... Jag tycker inte att man ska ställa rosinköp mot något annat, rosköp ska inte behöva försvaras!
(Ok, jag gör det väl själv ibland.)

Hmmm.... alltså.... jag har redan beställt de rosor jag skulle köpa för den här säsongen... Så jag behöver lixom en bra anledning till att köpa fler whist.gif

åsså har jag kollat runt lite på kläder. Hittade faktiskt en kjol som jag väldigt gärna ville ha. Men den finns i staterna och är 6 tum för lång, och går inte lägga upp crying.gif
AnnammA
...alltså, om nu äkta hälften vill ha dig med får han väl ställa upp med massage och rossponsring...Kläderna är väl en världslig sak...
Tosan
Nja, jag vill nog påstå att kläder är ett elände...
Men man kanske ska låta sig mutas g.gif giggle.gif
Tosan
Jag fick rosorna wub.gif
5 st klena små skönheter blev det, de får nog finna sig i att bo i kruka.

Chrysler Imperial
Blue Moon
Poetry in motion
Mrs Herbert Stevens
Dresden doll

Nog är han bra snäll, min gubbe? wub.gif
AnnammA
CITAT (Tosan @ 01-03-2008, 21:17) *
Jag fick rosorna wub.gif

Chrysler Imperial
Blue Moon
Poetry in motion
Mrs Herbert Stevens
Dresden doll

Den enda jag känner igen så här på en gång är "Blue Moon"...Jag har själv en sådan, som jag skall flytta på...(Den trivs inte där den växer i nuläget.)

Och vad blev det för kläder, då???
Tosan
CITAT (AnnammA @ 01-03-2008, 23:50) *
Den enda jag känner igen så här på en gång är "Blue Moon"...Jag har själv en sådan, som jag skall flytta på...(Den trivs inte där den växer i nuläget.)

Och vad blev det för kläder, då???

Jag valde bara de snyggaste jag hittade, de ska ju ändå bo i kruka.

Kläder?? nej, det blev ju rosor ist... wink.gif
Betty
CITAT (Tosan @ 01-03-2008, 21:17) *
Jag fick rosorna wub.gif

Chrysler Imperial
Blue Moon
Poetry in motion
Mrs Herbert Stevens
Dresden doll

yes.gif Jättesnäll!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon