|
Eva i Skåne
20-02-2008, 14:14
Under snart en vecka har jag fått följande meddelande ganska ofta när jag försöker logga in på hotmail. Det är inte varje gång, det kan funka när jag gör ett nytt försök direkt efter, men det är nåt som inte förekommit tidigare. Nån mer som råkar ut för detta?
Vi kan inte utföra din begäran Windows Live ID: Tekniska problem. Försök igen senare.
Nej, gick bra att logga in.
Jag kom inte in nu.
Har inte haft problem under veckan.
Nej det var inga problem, testade precis
Testade nu och nu går det bra. Kom in direkt utan dröjsmål.
CITAT (Eva i Skåne @ 20-02-2008, 14:14)  Vi kan inte utföra din begäran Windows Live ID: Tekniska problem. Försök igen senare.  har aldrig fått den texten, har aldrig haft problem att logga in kanske tur bara
Elisabeth-Västkustkolonisten
20-02-2008, 15:51
inga problem här heller...
aanderss
20-02-2008, 16:32
inget problem här
Christina i Taxinge~
21-02-2008, 12:57
Jag har också fått den texten ganska ofta (inte alltid!)
Då skriver jag den här webadressen i adressfönstret www.hotmail.com och vips kommer jag till Windows Live -inloggningen!
Irene_L
21-02-2008, 15:37
 Christina i Taxinge! Jag kom inte in på det vanliga sättet. Då gjorde jag som du skrev och då kom jag in direkt. Inga problem!!!
Christina i Taxinge~
21-02-2008, 20:06
Ja, visst är det bra att det fungerar!
sqrulan
26-02-2008, 14:45
 Är det fler än jag som inte kommer in på msn hotmail idag?
CITAT (sqrulan @ 26-02-2008, 14:45)   Är det fler än jag som inte kommer in på msn hotmail idag? Ja, har försökt ett bra tag då jag väntar på var på en fråga jag ställde i morse!
Mycket irriterande!Jo, nu när jag loggade in på MSN så kom brevlådan fram, men det går inte att separat gå in på adressen hottmail.
Kommer inte heller in på MSN
sqrulan
26-02-2008, 15:56
Pust  äntligen fungerar det,hoppas att ni andra också kommit in.Så himla jobbigt då det blir såhär!!!
Miamamma
26-02-2008, 16:49
Jag kommer inte in på varken hotmail eller msn idag.
Flamingon - växtgalning
26-02-2008, 17:47
Kommer inte heller in på msn, för övrigt funkar inte heller tv3, kanal 5, tv4+ m fl för mig.
sqrulan
26-02-2008, 19:07
 Åhhhh,nu kommer jag inte in igen,morrrrrrrrr!.Vad gör dom?Kan man göra nåt själv?
aanderss
26-02-2008, 19:15
nä tror inte de jag har med problem nu
Felicia
26-02-2008, 19:20
Samma här, kommer inte in på Msn. Skit.. Jag behövde prata med en kompis som jag vet är uppe där nu. Har tappat rösten totalt idag pga av min förkylning så det blir så jobbigt att ringa..
titti49zon6
26-02-2008, 19:30
Jag kommer inte heller in vare sig på Hotmail eller MSN, det funkade tidigare före 16.00
Jag kommer heller inte in på min hotmail för tillfället. CITAT (sqrulan @ 26-02-2008, 19:07)   Åhhhh,nu kommer jag inte in igen,morrrrrrrrr!.Vad gör dom?Kan man göra nåt själv?
henriks
26-02-2008, 19:48
skönt att veta att jag installerar om msn live i onödan......
jag trodde det var min dator det var fel på, men jag var tydligen inte ensam med problem att logga in på msn idag!
Kommer inte in på msn jag heller...
CITAT (henriks @ 26-02-2008, 19:48)  jag trodde det var min dator det var fel på, men jag var tydligen inte ensam med problem att logga in på msn idag! Nej tydligen inte
aanderss
26-02-2008, 20:51
Jag har haft problem emd MSN och hotmail hela eftermiddagen, men nu har det kommit igång för mig i alla fall. En gång under eftermiddagen lyckades jag logga in på web messenger istället för min vanliga klient hemma.
Här fungerar både msn och hotmailen
aanderss
26-02-2008, 21:28
men testa www.hotmail.com fungerar den
CITAT (aanderss @ 26-02-2008, 21:28)  men testa www.hotmail.com fungerar den Ja, testade att skriva in adressen och fick upp en massa länkar tryckte på en och kom till inloggningssidan.
Kommer inte in på Hotmail ... men tidigare idag funkade det perfekt. Msn har fungerat felfritt hela dagen.
aanderss
26-02-2008, 21:36
de fungerar inte här
Elisabeth-Västkustkolonisten
26-02-2008, 21:37
Inga problem här
aanderss
26-02-2008, 21:39
konstigt
Lilla Birka
26-02-2008, 21:51
nu kom jag in i a f
aanderss
26-02-2008, 22:00
jag kom in på hotmailen via msn messinger men ww.hotmail.com fungerar ej
Miamamma
26-02-2008, 22:08
Fram mot kvällen kom jag in på msn och efter en bra stund också hotmail.
Det är inte första eller sista gången i världshistorien som jag har strul med kontakten.
aanderss
26-02-2008, 22:12
nu fungerar de här
Flamingon - växtgalning
27-02-2008, 13:08
Mitt msn explorer har blivit sabbat eftersom msn inte verkar fungerar längre hos mig. Mitt i alltihopa installerade jag den för mig nya versionen av windows live messenger. Den och msn messinger har fungerat ihop innan men nu verkar msn messenger har försvunnit eftersom mitt msn explorer inte fungerar utan msn messenger. *pust* Så mina favoriter (en hel del), har jag inte tillgångar till längre. Känns lite ovant att läsa genom internet explorer och använda windows live messenger. Men man vänjer sig.
Alternativet är att jag tar bort och installerar om msn explorer, har redan laddat ner det. Men får se vad jag kommer göra.
*Stintan*
27-02-2008, 13:20
Vad är MSN explorer för något?
Funkar inte Msn så använd Webmessenger, finns på msns hemsida =P
sqrulan
27-02-2008, 13:40
Idag så har det funkat ännu så länge.Det kanske var nåt tillfälligt strul.
Hej! Jag har inte kommit in på hotmail eller msn på två dygn. Får ett felmeddelande att servern är överlastad. Väntar på en orderbekräftelse och kommer inte åt nånting! Har testat att skriva in adressen och det har fungerat förr men nu är det kört. Har försökt hur många gånger som helst. Har Windows vista basic med internet explorer 7. Den är sönder. För att surfa har jag nu Mozilla Firefox som jag inte trivs med. Laddade hem IE7 men datorn säger att programmet redan finns i Vista, så den gick inte. Windows eget hitta på lösningar på problem säger till mig att gå till Windows uppdate men det går ju inte utan internet explorer igång  Nån som vet hur man kan laga detta? Annars fungerar datorn fint.  Tacksam för svar. Man blir lite knasig när inte allt funkar som man vill..
aanderss
27-02-2008, 16:57
http://www.hotmail.com/fungerar inte nu 16 50 men nu 16 57 fungerar den
Flamingon - växtgalning
27-02-2008, 19:00
Msn explorer är som internet explorer, fast jag loggar in för att komma ut på nätet. Sedan finns det olika mappar etc som man kan använda sig av (inte för att jag gör det). Va bara lite trevligt när datorn sa god morgon, god dag och god kväll till en när man gick ut på nätet. Vista skulle jag inte alls vilja ha, dels så kräver det mycket mer i system än t ex xp samt så har det släppts ut alldeles för tidigt så alla programmeringar och testkörningar är inte klara. Nu lite hörsägen men min bror sa att anledningen till att de släppte vista i förtid är p g a att flera av deras programerare hotade med att sluta. Tror det va något med utdelning och ekonomi. Milda; Tycker det låter som att du skulle behövar avinstallera och installera om igen. Har du kontaktat kundsupport från vart du nu har köpt (nya?) datorn?
*Stintan*
27-02-2008, 19:16
Milda har du ingen återställningsskiva du kan köra? Har du kört felkontroll?
Hej och tack för svar. Kommer in på hotmail idag. Datorn är ett år och supporten hänvisar till supporten för windows vista på nätet, men jag får inga svar. Har ingen återställningsskiva, allt ligger på Windows hemsida. Urdåligt så här i efterhand men jag hade inte råd att välja dator så nu blev det så här. Funderar på att installera XP istället men jag kanske missar alla program då? Har sparat mkt i programmen från den senaste versionen windows office, är lite rädd att om jag ändra så kan jag kanske inte läsa det jag sparat? Försöker få tag i en datakunnig vän som kanske får installera om och hjälpa mig spara inställningar för bredband och sånt. Hu inte kul när tekniken strular. Jag var sen med mobil men nu är den helt självklar att använda jämnt och datorn börjar bli likadant. Men sidor som odla och lite andra så börjar jag tycka att internet är fantastiskt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|