Full version: Kallor Zantedeschia
Nisse1337
Kallor Zantedeschia

Hur ska de planteras? När och hur ska de skötas?Går vanlig plantjord?

kungsmynta
CITAT (Nisse1337 @ 20-02-2008, 19:42) *
Kallor Zantedeschia

Hur ska de planteras? När och hur ska de skötas?Går vanlig plantjord?

Köpte Kallor på Madeira för några år sedan.Har 5 krukor,och haft dessapå glasverandan i somras och när det började bli kallare togs dessa in i rumsvärmen och sen i höstas alla blommat i omgångar.Dessa plantor är ganska stora från krukanskant är det ca 1 meter höga.Blommorna är också stora.Har planterat i vanlig köpegjord.
Nisse1337
Hur ofta ska de vattnas och ska man blanda ner grus/sand?
lissa
Jag har mina i självbevattningskrukor, och sen dess trivs dom förträffligt, så om andra fungerar som mina, då vill dom nog ha en ganska jämn fuktighet...men ibland får dom torka upp lite innan ja fyller på med vatten igen.
Jag har dom ju visserligen ute året runt eftersom min temperatur tillåter det, men dom står där dom får lite skugga från dom andra växterna, och det behöver dom speciellt om somrarna när det blir för varmt i full sol ..Lycka till med dina smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon