I dag kom det post till sambon och numera öppnar jag den då han själv inte kan det och inte ens finns hemma utan på sjukhus. Ett meddelande om den förhöjda avgiften som ska dras i månadsskiftet.
Ringde upp dem och frågade hur länge hans förhållande med dem gällde och fick veta att det var 11 månader till. Förklarade för dem hur allt låg till och sa att jag var medveten om att han hade ett avtal med dem – tror att han fick gratis några månader, halva priset ett tag och något sådant men även att han helt nyligen uppgraderat sitt tittande (minns inte om det var den 1:a dec eller den siste) och så blev han sjuk den 24:e januari! nu undrade jag om man inte kunde återgå till ursprunget/ ta bort det nya han beställde helt nyligen fram till dess han kom hem och började titta på TV igen för jag har bara haft på TVn en gång den senaste månaden och oftare tittar jag inte och när jag tittade var det bara på det som innefattas av Radiotjänst.
Den unga flickan var synnerligen trevlig och bad om ursäkt och återkom snabbt och försökte hjälpa till men allt var lite mekaniskt.
Slutligen fick jag beskedet att uppgradera kan man men inte motsatsen så det var bara att nicka och betala.
Frågade då vad som gällde om han skulle dö – faran är inte över än, och fick då veta att i så fall kunde jag ta över abonnemanget eller så kunde de frysa betalningen då de fått en dödsbo anmälan så att det inte gick till kronofogden. Tackade för mig och sedan fick jag dödstöten – ”ha en fortsatt trevlig dag” Självfallet försöker jag alltid ha en trevlig dag och den unga tösen sa bara vad hon var programmerad att göra men nog tycker jag det blev lite väl fel när vi nyligen diskuterat ett ev. dödsfall men jag är kanske överkänslig – Er åsikt?
Nu gäller det bara någon 100 lapp i månaden (utöver det han ursprungligen beställt) och ett ingått avtal gäller – vet jag men lite sjukt tycker jag allt att det är men det är nog bara att gilla läget och ta lärdom och även förmedla den till ER – vissa företag är livsfarliga
ingrid