Full version: VIASAT
ingrid fuxwall
I dag kom det post till sambon och numera öppnar jag den då han själv inte kan det och inte ens finns hemma utan på sjukhus. Ett meddelande om den förhöjda avgiften som ska dras i månadsskiftet.
Ringde upp dem och frågade hur länge hans förhållande med dem gällde och fick veta att det var 11 månader till. Förklarade för dem hur allt låg till och sa att jag var medveten om att han hade ett avtal med dem – tror att han fick gratis några månader, halva priset ett tag och något sådant men även att han helt nyligen uppgraderat sitt tittande (minns inte om det var den 1:a dec eller den siste) och så blev han sjuk den 24:e januari! nu undrade jag om man inte kunde återgå till ursprunget/ ta bort det nya han beställde helt nyligen fram till dess han kom hem och började titta på TV igen för jag har bara haft på TVn en gång den senaste månaden och oftare tittar jag inte och när jag tittade var det bara på det som innefattas av Radiotjänst.

Den unga flickan var synnerligen trevlig och bad om ursäkt och återkom snabbt och försökte hjälpa till men allt var lite mekaniskt.

Slutligen fick jag beskedet att uppgradera kan man men inte motsatsen så det var bara att nicka och betala.
Frågade då vad som gällde om han skulle dö – faran är inte över än, och fick då veta att i så fall kunde jag ta över abonnemanget eller så kunde de frysa betalningen då de fått en dödsbo anmälan så att det inte gick till kronofogden. Tackade för mig och sedan fick jag dödstöten – ”ha en fortsatt trevlig dag” Självfallet försöker jag alltid ha en trevlig dag och den unga tösen sa bara vad hon var programmerad att göra men nog tycker jag det blev lite väl fel när vi nyligen diskuterat ett ev. dödsfall men jag är kanske överkänslig – Er åsikt?
Nu gäller det bara någon 100 lapp i månaden (utöver det han ursprungligen beställt) och ett ingått avtal gäller – vet jag men lite sjukt tycker jag allt att det är men det är nog bara att gilla läget och ta lärdom och även förmedla den till ER – vissa företag är livsfarliga
ingrid
Wilmer
Jag hade nog snarare önskat dig att allt skulle gå bra, men hon var väl ung och oerfaren av livet?

En liten kram från mig! trostar.gif
rahmat2
Nån uppsägningstid,finns det sånt?
Rahmat
ingrid fuxwall
CITAT (rahmat2 @ 20-02-2008, 22:22) *
Nån uppsägningstid,finns det sånt?
Rahmat

Tydligen inte. Ska samla mig och kontakta någon annan i morgon och fråga vad de ska ha för belopp för att avsluta sammarbetet. Men lite sjukt fungerar dessa - har läst om fall där de krävt dödsbon på stora summor
Lady Hamilton
Och jag tycker också att du skall nämna namnet "Sverker" För detta är något som jag verkligen tror att Plus-redaktionen skulle vara intresserade av
Myosotis
Vad jobbigt att behöva hålla på med sånt också när allting är jobbigt nog som det är. De kunde gott vara lite mer flexibla.
ingrid fuxwall
CITAT (Lady Hamilton @ 20-02-2008, 22:45) *
Och jag tycker också att du skall nämna namnet "Sverker" För detta är något som jag verkligen tror att Plus-redaktionen skulle vara intresserade av

Du väcker en tanke hos mig - självfallet ska jag göra vad som går men vet du adressen till Sverker? Även om det bara är några några 100 lappar så blev jag så upprörd att det blev en prinsip sak.

ingrid
Myosotis
Tipsa plus

SVT Plus
Box 6094
906 03 UMEÅ

Tel: 090 - 17 50 00 vx

Telefontider: måndag-torsdag
13.00-15.00, fredag 13.00-14.30

Fax: 090 - 18 97 96

E-post: plus@svt.se

Wilmer
Hejja Ingrid!
Rossi
Fast jag tycker nog allt att du var lite överkänslig - vilket i och för sig inte är konstigt med tanke på situationen.

Viasat har ju inte gjort något fel. I avtalet som har skrivits under finns säkerligen alla villkor beskrivna och de har ju accepterats. Om ni inte tyckte att de villkoren var OK skulle ni ju aldrig ingått avtal med dem.
Netha
Ingrid ... kontakta Viasat idag så kanske du har bättre tur.

Visst kan de nedgradera avtalet ... så gjorde de när jag i maj 2007 ringde och ville avbryta
dotters (låg på sjukhus) ingångna 2-års avtal.
Hon fick 100 kr rabatt första året men just när hon blev sjuk så höjdes avg till normala 299kr/mån

Damen jag pratade med, sa vänligt att hon inte kan avbryta ingånget avtal men erbjöd sig att ändra
till Basutbud som kostade 174 kr/mån. fr o m månaden efter.

Det visar att möjlighet finns att vara lite mänsklig ... gäller bara att råka på rätt person.

Lycka till!
karlsdal
De kan avbryta uppgradering, det gäller bara att vara bestämd och säga att man vill det och inte först fråga om det går. Och uppsägningstiden är på tre månader om man säger upp efter bindningstid, men det ska även gå att säga upp det innan avtalstiden gått ut. Men även där gäller det att vara bestämd och inte fråga om det går för sig. Säg annars att det har hänt något och att ni inte längre har råd att betala.

(Föredetta anställd i en Expert-butik.)

Ps Gå till en radio-tv-butik annars och be om hjälp, dock inte OnOff/Elgiganten eller liknande de brukar inte vara bra på sådant, utan en lite mindre affär.
theseraphim
Tyvärr så är ju i regel avtalet bindande hur okänsligt det än kan låte dvs de har ingen skyldighet att ändra, ibland kan man väl ha tur men de har blivit tuffare för de vill helst ha en rak policy dvs samma för alla och då föredrar de ju den hårdare varianten dvs har du läst kontrakten och skrivit på så får du stå för det. Men hoppas kan man ju
ingrid fuxwall
CITAT (Rossi @ 21-02-2008, 08:07) *
Fast jag tycker nog allt att du var lite överkänslig - vilket i och för sig inte är konstigt med tanke på situationen.

Viasat har ju inte gjort något fel. I avtalet som har skrivits under finns säkerligen alla villkor beskrivna och de har ju accepterats. Om ni inte tyckte att de villkoren var OK skulle ni ju aldrig ingått avtal med dem.

Vet inte om jag är speciellt överkänslig och har inte någon tanke på att försöka avbryta tvåårsavtalet - det skriftliga, sådant gäller.
Uppgraderingen däremot tycker borde gå att ta bort. För det första är det ju en muntlig överenskommelse som det kanske i och för sig kommit en bekräftelse på.

Saken är ju den att i andra sammanhang kan ett läkarintyg tex. göra att man kan avboka en resa - om man köpt till den "tjänsten" osv. i all oändlighet. Men att vissa typer av leverantörer har på något sätt återinfört någon form av "slaveri.

Canal Digital, som vi använde oss av tidigare - under ca. 10 år, var väldigt svåra att ha och göra med då avtalet sas upp. De avslutade själva autogirot men fortsatte sedan att skicka räkningar och hotade med inkasso och var allmänt otrevliga på gränsen till ranting.gif

ingrid
HelenN
kan tänka mig att om ni tagit del av ett erbjudande så måste man fullfölja, annars måste ni säkert betala en "straffavgift". Men eftersom ni är i den situationen som ni är så måste det ju gå att lägga abonnemanget "vilande".....prova med det.

Lycka till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon