Vill bara tala om att jag nu har provat att baka Pauluns 'Det perfekta brödet'-mixen i min bakmaskin...(Kenwood BM250) och den kan baka 3 olika storlekar på bröd 500/750/1000 g jag tog hälften av både mixern och torrjästen som låg i förpackningen...jag tog även hälften av vattnet och tillade 2 msk vatten extra...eftersom bröder ska vara
lite kletigare än när man bakar för hand...det ligger en extra påse med diverse frön separat i förpackningen och de ska man egentligen strö på brödet innan man gräddar det...men i bakmaskins programmet så går det inte att häva på innan gräddningen... tänkte prova att hälla i lite mera vatten och sen hälla i fröpåsen tillsammans med mjölmixen...får se hur det går...men det får bli nästa gång som jag bakar...mixen räcker till två bröd...
Jag glömde ju skriva vikten och vilket program jag använde...
Jag körde på 500 g storleken och program 1 som är grundprogrammet för grunddegarna...
Brödet vart jättegott till och med min särbo gillade det och han gillar inte en massa 'fågelfrön' i brödet...men det här var klart godkänt...