Meriona
Det här med bananer....vi här på landsbygden vill också ha tillgång till storstans utbud! I stockholm och göteborg kan man lätt få tag i de där bananfodralen som säljs. men inte här inte!Nu har jag googlat lite på internet och hittat någon som kan sälja dem direkt till privatperson. funderar på att köpa på mej ett gäng och ge vänner och släkt istället för blommer och dylikt. Men ÄR de verkligen så bra de där som det sägs? Ni som testat, snälla säg!
Wilmer
BANAN fodral? Nu får du förklara för mig! (Jag har slafsat i mig mitt banan godis i dag, mums var det).

( shy.gif Du menar väl inte kå-is?)
Myosotis
jo jag har sett bild på dem. röd plast. men jag undrar lite hur det går om man råkar köpa en relativt rak banan, ska man böja den med våld då?
herkules
de är ganska stora så både böjd och lite rakare får plats, de är bra, ingen mosad banan i väskan!
Myosotis
fast - om jag hellre vill ta med mig ett äpple då? crazy.gif
Wilmer
äpplemos.

Mina bananer blir bruna i fruktskålen där hjälper inte bananlådan...
Myosotis
jag brukar ha äpplena i ett annat rum, det hjälper.
Wilmer
Inte efter två veckor coolgleam.gif
Meriona
Nu har jag beställt två stycken! Ett gult och ett rött! yahoo.gif Lurade på min arbetskompis två stycken också, så nu ska här ätas banan!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon