Full version: Månförmörkelse
Hannifer
Var det någon som såg månförmörkelsen i natt/morse? Här var det tyvärr molningt... sad.gif
LadyG
Neej, då sov jag.
Gossen Ruda
CITAT (LadyG @ 21-02-2008, 07:39) *
Neej, då sov jag.

Samma här, fö är det helmulet.
skogstroll
jag gick upp lite tidigare för att få en skymt, men då var det förståss molningt...
Myosotis
Här blev det stjärnklart sent på kvällen, så jag stannade uppe. Sen blev det molnigt igen, jag gav upp vid 1.30-tiden. Gäsp.
aanderss
nö såg bara moln
MariaS
Ett svagt sken trängde sig genom molntäcket vid tvåtiden inatt.
Wilmer
molnigt thumbdown.gif
gunvor
väckning kl 4 - konstaterade att det svar svart o mulet! Somnade om!
Farbror Blå
det var ju mitt i natten! sover inte vanligt folk då?
Alphaville
Tyvärr missade jag den också. Men det var mulet här också.
Däremot minns jag månförmörkelsen 3 mars förra året. Jag var i Luleå och såg det hela från södra hamen (tror jag det heter). Imponerande men en aning kallt. -17 grader och midnatt.
Hannifer
CITAT (Farbror Blå @ 21-02-2008, 16:46) *
det var ju mitt i natten! sover inte vanligt folk då?

Påstod aldrig att jag vara vanlig. tongue.gif

Hade faktiskt velat se en så kallad blodmåne i verkligheten. Det händer inte så ofta.
Wilmer

månförmörkelse.jpg

Förra årets månförmörkelse. Fotat med en vanlig sketen kamera, kallt som attan var det och molnen kom och gick.
Hannifer
Wilmer: Åh, vad häftigt! smile.gif
Wilmer
Det var väldigt vackert, men kallt så in i bänken! Givetvis kom det moln när jag ville fota.. Röda månen gick inte att få bild på med min kamera (inte med mig som fotograf i alla fall).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon