Full version: Weibulls i sthlm
160kvm stort hus
Jaha, då var man fattig igen.. Det blir blodpudding och pannkakor resten av månaden.. giggle.gif

Var på weibulls i sthlm. Massor av blommor och fina erbjudanden. Pelargoner och fuchia från rockdala. Det är ju på weibulls man får handla nu när rockdala har flyttat ifrån mig. ( vilket jäkla sätt va?? ranting.gif )

15kr för vanliga ( ej rock ) pellisar, 15kr för fuchia. 40-65kr för rockdala sticklingar, väldigt fina. Köpte 2 viva carolina ( mina dog förra året pga mig ) och en appelblossom.

Dessutom slank det med ett par stpaulia för 25kr st. Stora fina plantor..

Så om du bor i tokholmen och vill handla "billiga" bra sticklingar, gå dit!

Så ja.. det blir blodpudding nu fram till lön... wink.gif
skogstroll
ja du ska veta hur farligt det är att jobba bara några hundra meter därifrån... -fear-.gif
160kvm stort hus
I know!!
Vanligtvis brukar jag försöka hålla mig åt andra hållet. Men ibland styr benen mig ditåt. Livsfarligt!!

Få se sen när dom börjar komma igång med växter på hötorget. Aj aj aj..

Förra året köpte jag två stoooora rosmarin för 25kr st!!! Vanligtvis betalar man typ 100för en sån planta på ex bauhaus.
Fågelvägen
Dessutom har Weibulls i Stockholm ny entusiastisk, hjälpsam och kunnig personal. Tidigare gick jag ogärna dit för att personalen verkade så ointresserad av växter. d010.gif
Navigo
Tänk vad lätt det är att det bara slinker ner lite extra. Kommer precis tillbaka från lunchen, skulle snabbt åka över till Plantagen och bara köpa 2 nya växter till köksfönstret. Nu ligger det 4 växter, 12 sticklingar (12.50st) + 1 minidrivhus i bagageluckan. Längtar hem och plantera.
theseraphim
hoppas bara de klarar sig, själva företaget Weibull-hammenhögs har ju lite problem uppebarligen och vill sälja av vissa delar tex egen butiksförsäljning
Wilmer
Usch då, ut och stödköp w00t.gif
skogstroll
Idag gick jag FÖRBI Weibulls naughty.gif duttit va? (men jag hörde hur fröna därinne ropade på mig...)
Wilmer
Jaha, då kursar de nu då Trollet...
skogstroll
jaa tänk alla lessna små frön som inte vill nåt hellre än att komma ner i jorden... -cry-.gif
theseraphim
vet ju inte hur det står till exakt men jag vet att deras granngårdensamarbete/uppköp har inte gått bra och deras amatör, hobbyodlarverksamhet går sisådär då deras produkter är lite för dyra för gemeneman och de kan inte enbart leva på trädgårdsamatörer och hobbyodlare utan de måste ut till massorna och då måste de kraftigt sänka priserna för att kunna konkurrera med tex Nelson
160kvm stort hus
Ja fröna tycker jag är hutlöst dyra... 65kr för en påse med 10st ipomea, som inte var något speciel...

Men sticklingar för 15krst ( med namn!! ) osv tycker jag inte är dyrt. Speciellt inte för en butik som ligger mitt i centrala sthlm. Vore ju trist om dom konkade..

Trollet:strongt gjort att bara gå förbi, hur klarade du det?

skogstroll
jag är så glad att det alls finns en sån butik i stan, för jag känner inte till några andra! smile.gif

16 kvm stor balkong (eller hus?): jo... det är kanske för jag köpt så mycke redan giggle.gif dyyyra chilifrön
anima
Tror ni drabbats av PÅSSJUKA! (släpar hem allt i påsar)
160kvm stort hus
HA ha haha, ja den var bra. Påssjuka måste det ju vara...
skogstroll
men mamma har ju sagt att jag redan haft påssjuka.... confused.gif
katah
Du och jag har nog fått den kroniska varianten coolgleam.gif
skogstroll
fasiken! -fear-.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon