cherie
Har två valpar. Är det bäst att gräva upp stormhatten och liljonkonvalerna?
Myosotis
är det inte bättre att avgränsa med hönsnät eller liknande?
cherie
Jo, fast just nu sitter de på flera oilka ställen. Jag kanske får göra en giftig hörna med hönsnät runt om, om det nu blir så snyggt confused.gif För jag antar att valpar ger sej på att käka även på giftiga växter eller? Har flera fina stormhatt.
160kvm stort hus
Är du säker på att den äter växter då?
Jag har faktiskt aldrig haft en hund som äter på växter och inte heller grävt upp dom för att kunna tugga på dom.

Bara du håller koll och inte har blodmjöl på ( för det är smaskens ) så går det nog bra utan staket osv...

gunvor
under hela mitt långa hundliv har jag bara en gång råkat ut för en växtförgiftning - det var en svamp som jag inteminns manet på, men den växer ofta i parker och trädgårdar. Jag känner igen den när jag ser den!
I svampboken stod det " har en svagt syrlig o fruktliknande lukt o smak" tror jag. Det höll på att gå väldigt illa men tack vare att jag hade ringerglucos i kylskåpet och f.ö. vad som behövdes för intensivbehandling hemma så gick det bra. Min veterinär avrådde från att komma till kliniken - han ansåg inte att valpen skulle överleva! Det var tufft!
jag har en idegran som jag skall försöka utrota på något sätt - någon talade om att den är livsfarlig, men jag tror att hundarna vet det, så dom har inte rört den!
cherie
Fast de käkar på alla vinterståndare nu. Ringerglucos vad är det?
Anki på Öland
Mina vuxna och valpar älskar att äta gräsrötter. Pelargoner, rosenbuskar och nysatt sättpotatis är heller inte så illa. För att inte tala om frukten på bärbuskar, jordgubbsplantor och annat ätbart....... Har haft en hund som förgiftade sig på vad som veterinären trodde var vit flugsvamp..... så visste jag att jag hade giftiga saker i trädgården skulle jag se till att hundarna inte kom åt dom!!
ANki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon