Pius
Hur mycket betalar ni för er villaförsäkring?

Jag var i kontakt med en säljare hos Länsförsäkringar, hon höll på att pladdra ihjäl mig. Men kom till slut fram till ca 3 tkr om året. Så jag tänkte kolla vad ni här betalar och vilka bolag ni har.

Pius rose.gif
gammelnalle
beror ju på VAD som ingår....

och DET bör du kolla NOGA!!!!
VARFÖR BEHÖVER DU FÖRSÄKRING?? Givetvis behöver man det till ett hus...men jag menar VAD är det du vill ha försäkring emot/till:
Brand? Vilka avdrag gör man för ålder?
Inbrott?
Olyckor?
Uthus?
Skadeinsekter?

Kolla sjlvrisker!!

Beror även VAR du bor.

Jag tycker man skall fråga FLERA bolag.

b
mamamaggan
Säger som gammelnalle kolla noga vad som ingår o s v.

Sedan ska du definitivt kolla med flera bolag och be att få hem deras fullständiga villkor , det är först då du kan jämföra " på riktigt ".

Har själv gått igenom våra försäkringar efter att ha blivit uppringd av två olika bolag. Det slutade med att vi är kvar hos vårat gamla bolag p g a att de sänkte premien när jag ringt och frågat varför jag ska betala mer hos dem än hos konkurrenten. T ex sänkte jag vår bilförsäkring med 650 kr / år.

Sedan har ju de flesta bolag i dag " rabatt " om man har alla sina försäkringar i samma bolag så det kanske du också ska fråga om.

Vet inte vilka bolag som är de " bästa " men vi är iaf nöjda med vårt bolag SalusAnsvar. Vi har bara behövt dra nytta av försäkring ett par gånger under de år vi haft det bolaget och det har funkat väldigt bra. Trevligt bemötande och inget tjafs utan vi har fått ersättning för skadorna så att vi varit nöjda.
MariaS
Vi använder Folksam och betalar drygt 900:-/år, fullförsäkring med 3 miljoner på lösöret. Fast då fick vi rabatt bara för att vi har larmat också.
Pius
CITAT (MariaS @ 21-02-2008, 19:29) *
Vi använder Folksam och betalar drygt 900:-/år, fullförsäkring med 3 miljoner på lösöret. Fast då fick vi rabatt bara för att vi har larmat också.

Det låter som ett betydligt bättre belopp än 3 000 kr. Är du med i facket och har hemförsäkring via dem som du har uppgraderat?

Ska kontakta Folksam i em.

Tack från Pius
Rossi
Vi har Länsförsäkringar och är nöjda med dem. Kan inte beloppet på rak arm men det kan nog ligga runt 3000,- per år. Priset beror ju på så mycket så det är svårt att bara jämföra med vad andra personer betalar.

Det finns visst någon website där du kan jämföra priser hos försäkringsbolag efter just dina behov. Du kan kanske söka upp den och kolla.
Ralf
Jag har aktsam o betalr 2000:- per år och bor i Täby...
Borde ju vara dyrt här.
Magdis
2993:- per år betalar vi för villahemsföräkring hos Piteortens försäkringsbolag. Ganska dyrt ser det ut som när man jämför här.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon