Bettis
Ja vad gör ni g.gif städar lådor (då blir det ju ännu tråkigare giggle.gif ) köper lite blommor, påtar i trädgården (går ju inte nu) klipper ut klippdockor, tar en dans, slappar vid TV:n, visslar eller sjunger ja, vad gör ni egentligen för att pigga upp er när ni har tråkigt g.gif g.gif
Grå
Har sex, samlar och studerar växter, har sex,går långa vackra skogspromenader, tar lite kort, har sex och skriver en massa dynga på odla smile.gif

Resten är bara tråkiga måsten.

[attachment=13790:Malva.jpg]
Ciczi
När jag har riktigt tråkigt försöker jag at pigga upp mig med att spela mitt favoritdataspel eller slösurfa på datorn...

Ciczi
mamamaggan
Har tråkigt ! I motvikt mot att ha roligt annars vet man ju inte när det är roligt!

Grå
CITAT (mamamaggan @ 21-02-2008, 18:36) *
Har tråkigt ! I motvikt mot att ha roligt annars vet man ju inte när det är roligt!

Helt sant.
Magdis
Jag har aldrig tråkigt så jag har ingen aning om vad man gör då.
Aqvakul
CITAT (mamamaggan @ 21-02-2008, 19:36) *

klokt sagt! tummenupp.gif
Det aer bra att vaaeltra sig i traekighet ibland!
AnnammA
CITAT (mamamaggan @ 21-02-2008, 18:36) *

Mycket bra mamamaggan! tummenupp.gif

Fast just nu, kopplar jag av med tråkigheten med att kolla igenom vilka årets önskerosor kan tänkas bli...
Bra musik hjälper också upp!
Ciczi
CITAT (aq42 @ 21-02-2008, 18:39) *
klokt sagt! tummenupp.gif
Det aer bra att vaaeltra sig i traekighet ibland!

Anders vad har hänt med din svenska? Är du utomlands och åäö borta eller?

Ciczi
ninnisky
... det skulle jag gärna vilja veta??? Har min högra fot gipsad de närmaste 8 veckorna och har inte lust till något.
Rörligheten är begränsad - ont har jag och att läsa är jag fn trött på. -cry-.gif Telefonvännerna är dessutom trötta på mig help.gif
Bettis
CITAT (Ciczi @ 21-02-2008, 19:02) *
Anders vad har hänt med din svenska? Är du utomlands och åäö borta eller?

Ciczi

Han är ju på semester ju, men jag tycker inte det är så många tips här, visserligen var ju Grå:s tips något att tänka på giggle.gif fast det verkar ju lite jobbigt blush.gif

CITAT (ninnisky @ 21-02-2008, 19:09) *
... det skulle jag gärna vilja veta??? Har min högra fot gipsad de närmaste 8 veckorna och har inte lust till något.
Rörligheten är begränsad - ont har jag och att läsa är jag fn trött på. -cry-.gif Telefonvännerna är dessutom trötta på mig help.gif

ohmy.gif ohmy.gif din stackare bröt min fot i Juni förra året, fy tusan säger jag smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif ring mig jag kan prata med dig, jag vet hur du har det......
henriks
CITAT (Bettis @ 21-02-2008, 19:12) *
visserligen var ju Grå:s tips något att tänka på giggle.gif fast det verkar ju lite jobbigt blush.gif

Jobbigt? Det är ju kanske inte precis det jag tänker på....
Gudrun i Göteborg
När jag har tråkigt ringer jag en kompis. Eller läser en kul bok. Genast gladare. Eller också gör jag något riktigt förbaskat tråkigt som att äntligen röja bland mina krympta kläder (kan någon förklara varför kläder krymper när de hänger i garderoben?) och slänga/bära ner dom till Frälsis. Eller städa ut i ett skåp. Då känner jag mig så redig o stolt så det blir genast mindre tråkigt.

Ett fasligt bra alternativ är att prata på Odla.
gammelnalle
CITAT (Grå @ 21-02-2008, 18:32) *
Har sex, samlar och studerar växter, har sex,går långa vackra skogspromenader, tar lite kort, har sex och skriver en massa dynga på odla smile.gif

Resten är bara tråkiga måsten.

[attachment=13790:Malva.jpg]

När du har tråkigt har du sex???? Ni skämta med mig aprilo!!!!!

angel_not.gif

b
ninnisky
Gudrun i Göteborg...... Du har precis som jag fukt i garderoben och dessvärre fukten ökar med åren smiley_small_hug.gif
Grå
CITAT (gammelnalle @ 21-02-2008, 19:53) *
När du har tråkigt har du sex???? Ni skämta med mig aprilo!!!!!
angel_not.gif

b

"Hellre ha sex när man har tråkigt än att ha tråkigt när man har sex"
Nytt djungelordspråk

Ps.Har en go' sambo, det är svårt att låta bli honom wink.gif
Bettis
CITAT (Grå @ 21-02-2008, 19:56) *
"Hellre ha sex när man har tråkigt än att ha tråkigt när man har sex"
Nytt djungelordspråk
Ps.Har en go' sambo, det är svårt att låta bli honom wink.gif

wub.gif wub.gif
pejori
då badar jag och pysslar med kroppen... blush.gif
bubblor både i vattnet och lite parfym....skrubbar med väldoftande skrub och smörjer in mej och målar naglarna blink.gif
kort sagt pysslar om mej själv....är det på kvällen, blir det vin till...sen är jag glad igen yahoo.gif
rahmat2
Har inte haft känslan av att jag har det tråkigt. Kanske det beror på att jag haft det mycket svårare innan ankomsten till Sverige.
MariaS
Sitter här och skriver meningslösa inlägg, eller pysslar om mina sådder...
Netha
Behöver jag inte fundera på eftersom jag aldrig har tråkigt. biggrin.gif
Tosan
Sitter å dregglar över rosor som jag varken har plats eller råd med, sår frön som jag inte behöver, eller ännu värre åker å köper frön som jag inte behöver å har plats med.
Wilmer

surfar på nätet, läser i någon trädgårdsbok och drömmer, busar med marsvinet...
Lilla Birka
"När jag har tråkigt", sade Jolo en gång, "åker jag till Krylbo tågstation och sätter mig på en bänk i vänthallen ett par timmar.Vad jag än gör efteråt blir det i alla fall roligare."

Jolo = Jan Olof Olsson, 1920-1974, journalist och författare, från 1945 knuten till Dagens Nyheter som korrespondent och kåsör. Skrev reportageböcker, populärhistoria och skönlitteratur. Även medverkat i SVT med serien "Någonstans i Sverige".

Krylbo järnvägstation heter numera Avesta, men det går säkert bra att hitta någon tråkig järnvägsstation på flera ställen i landet.
Myosotis
Var du tvungen att säga så där, jag som precis lyckats förtränga minnet av när jag åkte ut från tåget i Hallsberg av alla ställen -bläää. Det var mitt i natten och jag var jätteförkyld och det var svinkallt och jag fick vänta i flera år på nästa tåg. Jag visste inte ens om att jag skulle byta där. Det måste vara det tråkigaste man kan uppleva.
Lilla Birka
CITAT (Myosotis @ 21-02-2008, 22:08) *
Var du tvungen att säga så där, jag som precis lyckats förtränga minnet av när jag åkte ut från tåget i Hallsberg av alla ställen -bläää. Det var mitt i natten och jag var jätteförkyld och det var svinkallt och jag fick vänta i flera år på nästa tåg. Jag visste inte ens om att jag skulle byta där. Det måste vara det tråkigaste man kan uppleva.

Då måste det ju ha blivit roligare sen, då?
Myosotis
javisst, värre kunde det ju inte bli
Solstorm
Vet en svensk lastbilschaufför som hade kört full tid och var tvungen att ta vilotid. Gick på bio. Såg en 3 timmar lång film om finska vinterkriget. PÅ FINSKA! giggle.gif
Magdis
CITAT (Solstorm @ 21-02-2008, 22:43) *
Vet en svensk lastbilschaufför som hade kört full tid och var tvungen att ta vilotid. Gick på bio. Såg en 3 timmar lång film om finska vinterkriget. PÅ FINSKA! giggle.gif

DÅ kan man ju snacka om att få tråkigt. Tror till och med det måste vara roligare att titta på medan gräset växer.
ingrid fuxwall
Tycker det är viktigt att ha tråkigt ibland - man uppskattar trevliga saker så mycket bättre då.

I morgon kommer dottern hit och då ska jag njuta av att få någon att prata och kanske bråka med.
Att ha tråkigt har jag oftast inte tid med men om så städar jag - här är konstant skitet
gunvor
CITAT (Lilla Birka @ 21-02-2008, 22:00) *
"När jag har tråkigt", sade Jolo en gång, "åker jag till Krylbo tågstation och sätter mig på en bänk i vänthallen ett par timmar.Vad jag än gör efteråt blir det i alla fall roligare."

Jolo = Jan Olof Olsson, 1920-1974, journalist och författare, från 1945 knuten till Dagens Nyheter som korrespondent och kåsör. Skrev reportageböcker, populärhistoria och skönlitteratur. Även medverkat i SVT med serien "Någonstans i Sverige".

Krylbo järnvägstation heter numera Avesta, men det går säkert bra att hitta någon tråkig järnvägsstation på flera ställen i landet.

Kan rekommendera Eslöv!
Bettis
CITAT (Solstorm @ 21-02-2008, 22:43) *

När min bror var i Finland en gång han gick på operan, där sjöng dom på italienska och texten var på finska, han kan inget av språken, så är han lite knäpp också giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon