Maria S i Skåne
Har tagit del av alla råd och tips som givits i detta forum. Nu ligger dessa små påsar kvar, frågan är ute eller inne? confused.gif
Anki V
Tiarella har jag sått för knappt två veckor sedan inne. Än har inget visat sig.
Jag följde detta råd från AoT, det var allt jag hittade.

Postad av: Anette på Solbakken, 19:46, 31 mars 2005

Skär spetsmössa. Tiarella wherryi. Sådd i rumstemp v 7. V 10 grodde fröna. Bilden visar de nu tre veckor senare. Kuriosa: på engelska heter den Foamflower

/Anki
Gloriana
Enligt Jelittos katalog ska Tiarella har en kylperiod - mao ut med den.
Owe J
De är ljusgroende och har inget krav på kyla. Möjligen gror några procent fler efter köldbehandling, men för praktiskt bruk spelar det ingen roll. Får de stå mörkt eller om de täcks med för mycket jord kommer inget att gro. 3-7 veckor för groningen säger mina uppgifter.
Anki V
CITAT (Owe J @ 22-02-2008, 10:37) *
De är ljusgroende och har inget krav på kyla. Möjligen gror några procent fler efter köldbehandling, men för praktiskt bruk spelar det ingen roll. Får de stå mörkt eller om de täcks med för mycket jord kommer inget att gro. 3-7 veckor för groningen säger mina uppgifter.

Vilken tur att mina såddes på ytan och att de står under lysrören redan laugh.gif

/Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon