Kajsa i Arvika
Kunde inte annat än flina när jag satt i mitt kök häromdan.. whist.gif disken i en jättehög på diskbänken.. jord på golvet... lycklig, omgiven av en stor påse älgens såjord, vermiculite, fröpåsar i ett gammalt fotoalbum, fröpåsar på stolarna, ett stor mugg rykande hett earlgrey the (med mjölk så klart!) gamla avklippta persiennremsor att skriva på, laptopen med plast över tangenterna skränandes Bruce Springsteens senaste alster.. wub.gif blush.gif krukor, krukor, krukor... plastfolie att täcka med.. allt i en salig röra...

Tiden gick utan att jag behövde tänka, ledig från jobbet, ingen lillgrabb som ville ha maaaaat mamma!!!! laugh.gif Får man verkligen lov att må så gott utan att behöva böta? rtfm.gif

Ännu gladare blev jag igår när en kompis ringde till jobbet och berättade att jag fick deras växthusstomme som står och skräpar på deras tomt.. krånglar nog inte med nya glas utan försöker dra plast över istället... thanks.gif
Gillan
Det låter helt underbart och så gott skulle jag unna de flesta att ha, verkligen tummenupp.gif . Sen är det ju så här, att heter man Kajsa i Arvika, ja, då är man defenitivt väl unnad att ha det så där wub.gif kompiskram.gif . Grattis till växthusstommen bravo.gif
160kvm stort hus
Hi hi hi...

titti49zon6
Håller med Gillan om att det låter helt underbart och är dig väl unnat tummenupp.gif
Själv härjar jag i källaren i tvättstugan och nåde om nån kommer och säger att det
är jordigt och skitigt och fröer överallt ranting.gif då strejkar jag, ingen middag på bordet
Städa kan man göra på vintern.......vår, sommar och höst ska ägnas åt roligare saker crazy.gif
Hihi, den som vill ha städat delegerar den uppgiften åt dom som inte pysslar med trädgårdsjobb
det gör jag whist.gif
Så kul med växthusstommen, det blir säkert bra med plast över och
mycket blommor och grönsaker innuti
Eva i Höga
Jag kan se hur mysigt du har det, det är så roligt att höra hur någon njuter! Tänk att bli erbjuden en växthusstomme, jag letar med ljus o lykta efter ett begagnat växthus, har inte råd att köpa ett nytt. Men jag vet att en dag står det ett växthus i min trädgård och då ska jag sitta där och njuta.
Lars-Olof Arvids
Grattis, Kajsa! Klart att du får ha det så gott med dina frön, krukor, växthusstommen och drömmar om en blommande vår! kompiskram.gif Städa, tvätta och liknande kan man göra någon annan gång, vi vet ju vad som är väsentligt nu. rolleyes.gif

Olle
Irene_L
Åhhh så härligt det låter, Kajsa!!!! Visst är det underbart att få hålla på att så!! tummenupp.gif
Vilken tur du har som ska få en växthusstomme!! Toppen! yahoo.gif
kompiskram.gif
Alba
Åh så mysigt det låter. Ta vara på dagen och tänk.....det här är min dag och jag gör vad jag vill.
Härligt att höra att det är fler som kör med stampat jordgolv den här tiden på året.

Lycka till med växthuset och alla sådder.
Kajsa i Arvika
smiley_small_hug.gif på er allihopa!!!
MariaÖrebro
Har också njutit av jord på golvet och omflyttning av krukor idag. Har satt 30 olika exotiska frukter i småkrukor i odlingslådor, varav drygt hälften är olika citrusfrukter. Det kommer upp nya små krakar varje dag, och när de blir så stora att de slår i locket måste de flyttas ut i vanliga luften. Varje dag blir en överraskning!!! På morgonen har det inte kommit nåt nytt, och så på kvällen sticker det upp en liten grön klutt i någon kruka! Bara att se att det växer gör mig lycklig!!!
Kajsa i Arvika
Visst e det underbart!!!!!!!! yahoo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon